Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Fredag 8 Januari 2010 - Koh Lanta

Tack och tack mina kära vänner

Vilken underbar dag.....solen skiner och jag får meddelande från er, kan inte bli bättre.

Började morgonen med att helt enkelt strunt i morgonpromenaden och det kändes som ett rätt beslut....Fredrik på skolan säger att jag måste övervinna min rädsla men det behöver jag inte idag! Jag tänker följa Lones råd att ta tuk tuken på morgonpromenaden och helt enkelt köra över hundarna, Lone måste ju veta, hon är faktiskt lärare. Min välkända pinigs gloria ring hänger just nu nere vid mitt knä som har två blåmärken efter hundens lilla gap.

Jag har också bestämt att volleybollen får bli min träning...idag var jag med i 45 minuter men en halvskinka hängades obrukbar. Är det bra och träna fast en rövmuskel har gått av tror ni? Det gick i alla fall lite bättre idag, det var många tjejer som var med så det kändes skönt...det är dock på fullaste allvar så det gäller att veta vad man gör...har fått en del tillsägningar idag med så nu vet jag lite mer hur jag ska stå och när det är min boll...igår slängde jag ju mig runt på hela plan och tog allt som liknade en boll. Serven får jag inte till och idag var det en som sa att du kanske ska ta av dig dina hundra läderarmband så kanske inte bollen går så snett. Men jag spände ögonen i henne och sa att det går inte!!! Förklarade inte att det är Ola som är på armen....man vill ju inte verka helknäpp.

Drypande av svett gick jag hem och tog en dusch och en kopp kaffe, kanske en cigg medans jag slog på datorn och till min lycka kom jag ut på nätet idag och som liksom gräddet på moset av en bra dag så har jag fått meddelanden........det är ju bara för roligt.

Nu ska jag ta och jobba lite och försöka strecha så min skinka fungerar ett tag till...nu kommer ju naprapat Benke på söndag så då får han ta itu med den.

Kram och ha en skön dag i kylan. Tompa har skickat lite kort från ett vintrigt kungshamn och det ser ju fantastikst vackert ut.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sisko säger:
Hej,
Äntligen har jag hittat dig:) Har varit och letat efter dig på Resedagboken!
Skönt att höra att ni har det bra - förutom elaka hundar och dumma människor som inte kan hjälpa någon i nöd.
Vet inte om Ola har hunnit berätta - men jag beställde resan igår :) Nu jäklar bär det av. Fick bra pris och avbeställningsskydd för bara 250:- Bra va!
Har du lust och om internet är med dig så kan vi väl höras över skype någon dag. Hade varit kul att se dig och din hängande skinka. Akta så inte hundarna ser den - den är nog extra mör nu;)

Ha det gott och krama barnen.

Kramar fam Mattson
Postat 2010-01-09 19:36  Anmäl
Lonek säger:
Låter som du ändå är i bättring, fysiskt och mentalt? Jag skrev till Ola på FB, att man ju trodde det skulle va snygga killar och inte jyckor, som jagade dig, nu när han har farit... Ha kvar Annikas påk, då - i fall killarna oxå kommer för nära!
Tycker du ska tala om för de volley-ekstremisterna, vem du är på riktigt - Slå dem i pingis!
Vilket underbart hus, glömte jag skriva!!!
Kram!
Postat 2010-01-08 22:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
11 år sedan
Äntligen
12 år sedan
Två dar kvar / Filippa.
14 år sedan
Hemresan å hej då / Leo
14 år sedan