Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 10 Augusti 2023 - Hallstahammar

Strulig hemfärd.

Valet att välja kusten och E4 istället för regnet utefter inlandsvägen var nog helt rätt. For ned till Örnsköldsvik utan problem och hittade där ett litet trevligt hotell mitt i stadskärnan. Efter en god frukost så for jag vidare söderut på onsdag morgon. Kommer ungefär två mil söder om Sundsvall när jag känner att bakdäcket börjar vobbla. Förstår direkt att det är en punktering och hittar en liten parkeringsficka. Ringer mitt försäkringsbolag, men får vänta två timmar innan det kommer en bärgare. Sedan transport in till Sundsvall igen till en väldigt stor motorcykelverkstad. De hade dock inga däck hemma som passade min cykel så jag fick lämna den på verkstaden och hämta nästa vecka vid tillfälle.

Bärgaren släppte sedan av mig vid järnvägsstationen där jag hann med ett tåg vidare söderut. Någon dag före hade det dock varit tågurspårning strax söder om Hudiksvall så där fick vi byta till ersättningsbuss ned till Söderhamn. Tåg igen ned till Uppsala innan jag via Enköping och två olika bussar tog mig till Västerås där Prosten hämtade upp mig. Det var en jäkla resa då jag plockade med mig packningen och hade den att släpa på. Hemma vid niotiden på kvällen och somnade ovaggad igår.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan