Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 8 Augusti 2023 - Arvidsjaur

Regn är en motorcyklists värsta fiende.

Om resan från Kiruna ned till Arvidsjaur finns inte mycket att säga förutom att det småregnade mest hela tiden. Det var dock skapligt varmt så det gick skapligt ändå. Men många stopp blev det för att dyka in på något cafe och få sig en varm dryck. Kom fram till slut och bor här privat, då jag har nedervåningen i ett etagehus för mig själv. Har haft möjlighet att torka mina kläder och känner mig redo för vägarna igen.

Har dock kollat in väderprognoserna lite nogrannare och ser att det är väldigt mycket regn på gång hela vägen ned mot Östersund. Läser också om översvämningar i Åre. Det är ju just den här inlandsvägen jag hade tänkt mig följa för att sedan ta mig Åre över till Trondheim och övriga Norge. Så efter att ha begrundat situationen så bestämmer jag mig för att ändra resplanen och istället ta mig ut mot kusten där vädret är lite bättre. Kommer nog inte helt undan regn där heller, men möjligheterna är större att jag kan undvika de värsta regnovädren. Det här innebär att jag tyvärr får glömma "Trollstigen" i Norge för den här gången, men den finns ju kvar. Kurs mot Skellefteå och E4 för vidare färd söderut! /Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Jodå, regnkläder har och använder jag. Men det hjälper inte mycket när det är så här. Vatten letar sig alltid in genom blixtlås och annat. Det enda jag kunnat göra bättre är ett par andra kängor än mina vinterdito. Men förhoppningsvis så hinner jag hem innan Hallsta blir drabbat. Bara 53 mil kvar härifrån Örnsköldsvik.
Postat 2023-08-08 19:52  Anmäl
Postis19 säger:
Fotboll blir det, skall det vara
Postat 2023-08-08 19:47  Anmäl
Postis19 säger:
Tänkte nog att det skulle bli en blött resa. Hur har du det mez regnkläder. Här regnar det varje dag mer eller mindre, mycket for oll lir det.😀
Postat 2023-08-08 19:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan