Tips om Hallstahammar

Här hittar du tips, råd och inspiration från oss och våra medlemmar

Blogginlägg om Hallstahammar

Hemma.

För den som kollat in de foton jag lagt ut så står det klart att jag varit hemma ett tag. Har man bara följt bloggen så är det kanske inte lika klart. I vilket fall så avlöpte flygresan mellan Bogota och London väldigt smärtfritt och här skötte sig Avianca utmärkt. Bra filmutbud och de bjöd faktiskt både på middag och frukost. Bara biran till maten som saknades, men det går bra med vatten också. Framme i London så var det bara att checka in på sista flyget och det gjorde jag i en automat för att slippa köa. Men när jag väl skulle gå ombord så såg jag på boardingkortet att jag ej fick ta med handbagage. Men det var SAS jag flög med och de brydde sig inte. Tack! Hämtades på Arlanda av en kompis i Enskede och sov kvar där innan tåg och buss tog mig hem förra onsdagen. Har redan börjat smida planer för nästa vinter. Hittat ett billigt flyg till Mexiko city den 4/11 och det bokar jag vid nästa pensionsutbetalning. /Conny
av Gubbar_pa_drift 5 apr. 2024 Resealbum: Ett nytt försök med Sydamerika!

Vaknade utvilad i morse efter en skön natt i egen säng. Kom hem vid halv nio typ igår kväll och satt uppe till midnatt innan jag kröp i säng. Tog någon timme eller så att få upp lite värme i huset, men sedan var det riktigt skönt att krypa ned i bingen. /Conny
av Gubbar_pa_drift 6 nov. 2023 Resealbum: Lite Island, en del USA och förhoppningsvis mycket Sydamerika!

Strulig hemfärd.

Valet att välja kusten och E4 istället för regnet utefter inlandsvägen var nog helt rätt. For ned till Örnsköldsvik utan problem och hittade där ett litet trevligt hotell mitt i stadskärnan. Efter en god frukost så for jag vidare söderut på onsdag morgon. Kommer ungefär två mil söder om Sundsvall när jag känner att bakdäcket börjar vobbla. Förstår direkt att det är en punktering och hittar en liten parkeringsficka. Ringer mitt försäkringsbolag, men får vänta två timmar innan det kommer en bärgare. Sedan transport in till Sundsvall igen till en väldigt stor motorcykelverkstad. De hade dock inga däck hemma som passade min cykel så jag fick lämna den på verkstaden och hämta nästa vecka vid tillfälle. Bärgaren släppte sedan av mig vid järnvägsstationen där jag hann med ett tåg vidare söderut. Någon dag före hade det dock varit tågurspårning strax söder om Hudiksvall så där fick vi byta till ersättningsbuss ned till Söderhamn. Tåg igen ned till Uppsala innan jag via Enköping och två olika bussar tog mig till Västerås där Prosten hämtade upp mig. Det var en jäkla resa då jag plockade med mig packningen och hade den att släpa på. Hemma vid niotiden på kvällen och somnade ovaggad igår. /Conny
av Gubbar_pa_drift 12 aug. 2023

Hemma!

Klev in genom ytterdörren här hemma strax efter elva på förmiddagen i lördags efter en lång lång resa. I farten hela dagen och kvällen sedan fram till tio på kvällen så fyrtiofem timmar var jag igång. Men det var nog så att jag svimmade av några gånger på planet hem. Jetlagen hann ifatt mig igår då jag blev väldigt trött redan vid sex på kvällen. Klockan åtta så kröp jag i säng och somnade sött. Som vanligt när man kommer hem så finns det saker att ta tag i. Håller på att försöka få kräm i mitt bilbatteri som laddat ur. /Conny
av Gubbar_pa_drift 17 apr. 2023 Resealbum: Lite Afrika och lite Asien och kanske några öar därimellan.