Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Onsdag 2 Juni 2010 - Stockholm

Stockholm idag.

Man ska inte gå "obeväpnad" i sta´n - utan kamera, menar jag. Det finns hela tiden bilder att fånga.
Som idag, när jag och bästisen inviger sommaren med ett traditonsenligt besök på Strandbryggan, Stockholms inneställe på flytande pontoner vid Djurgårdsbron. Vi söker skugga, tar ett glas vitt och möts av idel leende sommarfirare. Där sitter såväl inne- som utemänniskor och delar bord med varandra. Tänk vad solvärme kan åstadkomma. :-) (plats för bild)
Glada lastbilsflak fullastade med ölstinna studenter glammar förbi ut på Djurgården. Än så länge bara sång och glädjevinkar. Vi vinkar tillbaka. (plats för bild)
Vad händer nu då? Sirener, motorcykelpolis, polisbilar och trafikstockning i rondellen. Vi gissar. Ambassaddemonstration? Victoria och Daniel eskorteras längs bröllopsvägen? Eller bara en enkel bilkollision? Får inget svar - men spänningen stiger och alla huvuden vrids i riktning mot händelsernas centrum (plats för bild).
Två cowboys kommer ridande, med lassoutrustade hästar, in på kajen framför restaurangen. De binder fast sina trötta, svettiga om benen, våta hästar vid en stolpe, och drar in i baren. Precis som i en "Vilda Västernfilm"! De halsar öl i full mundering, bruna skinnbyxor med fransar, rutiga skjortor, västar, stövlar och cowboyhattar (plats för bild).
Efter 4 tim. övertas stället av stadens ungdomar och hög musik ur högtalarna. Vi föredrar, att bege oss längs kajen hem.
Så har sommaren äntligen kommit och smyckat vår - huvudstad i väntan på...........(plats för bild)
Fast kameran hade jag glömt hemma!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
37 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan