Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Torsdag 4 Maj 2006 - London

Sommaren har kommit till London...

.. och Goteborg ocksa har jag hort.. Ett litet kort meddelande fran ett svettigt internetrum pa vandrarhemmet. Vi har mest tagit det lugnt har i London. Imorgon klockan 6.30 borjar rundturen.

Efter mina lojliga tva timmars flygresa kom jag snabbt och latt igenom passkontrollen och min vaska kom forst pa bandet.. traffade Thane efter hans 24 timmars flygresa och en timmes vantande i ko for passkontroll.. sa gar det nar man far ga i kon "other nationalitites" istallet for "EU".. ;)
Vi tog tunnelbanan till vart hostel dar rummet tyvarr inte var fardigstadat sa vi vandrade ut i ett soligt men lite smakyligt London och at "full english breakfast" pa ett litet cafe. Sen satt vi lite i en park och tittade pa allt folk som var ute och formiddagsgick sina hunder. Hann hanga lite i vandrarhemmets tradgard ocksa innan vi antligen fick vart rum. Ligger pa en liten mysig, lummig gata med massa bostadshus. Somnade.. och sen blev det indisk middag pa kvallen.

Idag tog vi tunnelbanan till Madame Tussauds och vantade i en jattelang ko for att betala 25 pund och titta pa plastiga kandisar. Nar vi kom ut hade sommaren kommit till London. T.o.m Thane tyckte det var varmt! Sakert 25 grader sa vi kopte med (veg) hamburgare som vi at i skuggan av ett blommande trad i en park. Nu passar vi pa att tvatta innan rundturen. Ska ut och ata sen sa fort jag surfat fardigt och tvatten tumlat klart.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet