Stöd Ukraina

Suziqs blogg

Tisdag 23 Oktober 2007 - Tokyo
Resealbum: Tokyo, Japan

So lucky!

Min hemresa var bokad tisdagen den 30 oktober, men häromdagen började jag känna mig lätt stressad över att jag inte hinner göra och se allt jag ursprungligen tänkt mig. I Tokyo finns det fantastiskt mycket att se och göra men när man jobbar mycket under veckorna och är allmänt trött när helgen kommer så hinner man inte så mycket. Vill kunna sova lite längre samtidigt som man vill gå ut och gå upp tidigt för att hinna göra något. Kalkylen går inte ihop, vilket har resulterat till att jag är trött och har åkt på en förkylning (måste få gnälla lite). I fredags kollade jag med lägenhetshotellet om det var möjligt att förlänga min vistelse, men det visade sig att min studio var redan uthyrd. Igår morse bestämde jag mig för att kolla om jag istället kunde få ett annat rum. Kände att packa ned alla kläder och grejer som jag haft under 3,5 vecka inte var det roligaste men det fick det vara värt. Igår kväll när jag kom tillbaka från jobbet fick jag reda på att jag får behålla min studio fram till fredagen den 2 november, precis som jag ville :o) Nästa steg var att ringa resebyrån för att boka om flygbiljetten och snacka om flyt, jag fick sista biljetten på fredagens flyg. Jag vet inte vem som var gladast, jag eller tjejen som hjälpte mig med bokningen. Nu får jag inte låta dessa dagar bara försvinna så min plan är att stanna i Tokyo under helgen och bara vara. Kolla in Ginza lite närmare för det har jag inte hunnit, kolla lite i affärer och passa på att gå ut lite. Har inte allt bestämt exakt hur jag ska göra men tror att jag kommer åka till Kyoto under måndagen. Har hört att det ska vara värt ett besök. På onsdag ska jag nog åka till Fuji Q Highlands. Fuji Q är ett en nöjespark utanför Tokyo som tydligen har några helt grymma berg- och dalbanor. En av dem ska tydligen vara störst/bäst i världen i något avseende. Är löjligt förtjust i nöjesparker så det ska bli kul.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Reflektioner II
16 år sedan
Reflektioner I
16 år sedan
So lucky!
16 år sedan
Doing business in Japan
16 år sedan
Big Japan – Puroresu
16 år sedan