Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 1 Mars 2024 - Hanga Roa

Slapp och häng.

Idag har vädret varit betydligt bättre än igår. Strålande sol och mellan 25-30 grader hela dagen. Provade ett nytt frukostställe och det föll väl ut. Fick det jag ville ha och även om det kändes dyrt så är det så prisläget ligger här på ön.

Nu börjar jag verkligen varva ned och jakten på saker att se känns inte alls viktig längre. Skrev ett gäng vykort och fick dem ivägskickade innan jag knallade iväg och spanade in några av dessa statyer som finns utspridda över hela ön. De här jag såg idag ligger dock i direkt anslutning till byn Hanga Roa där jag bor.

Annars har dagen varit lugn. Tillbringar en del tid på verandan och bara njuter av lugnet. Eller knallar ned på byn för en matbit och lite vätskepåfyllning. Min värdinna kom förbi med ett par mangofrukter till mig och sådant godis tackar man inte nej till.

Läste i blaskan att det är mygginvasion i Buenos Aires och det märkte jag redan dagarna när jag var där. Det är någon flodmygga som är särskilt aktiv just i år och jag kommer ihåg att jag reagerade på de ettriga bastarderna redan dagen jag var I La Plata. Sedan var det lika jäkligt i Buenos efter det. T.o.m. inne på restaurangerna fick man slå ihjäl de små flygfäna.

Sådant slipper vi här. Lite flugor och banandito att fäktas med bara, men det kan man stå ut med.

Får se vad jag hittar på i morgon, men Puttes grundtips är ytterligare en slappardag.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Susjew:
Då får du hälsa tillbaka och tala om att jag är hemma till påsk.
Postat 2024-03-03 17:33  Anmäl
Susjew säger:
Björn hälsar och gillar att höra om äventyren
Postat 2024-03-03 17:04  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Ja, det ska bli skönt att lägga sig på en av beacherna där och slappa några timmar om dagen. Här är inga riktigt bra stränder i närområdet utan man måste ta sig ett par mil bort.
Postat 2024-03-02 23:57  Anmäl
Marita59 säger till Gubbar_pa_drift:
Perfekt och så lite bad på det
Postat 2024-03-02 22:19  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Japp........och mer av den varan blir det om en vecka då jag åker tillbaka till Galapagos.
Postat 2024-03-02 15:52  Anmäl
Marita59 säger:
Låter härligt med avkoppling och bara njuta av tillvaron
Postat 2024-03-02 15:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan