Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Slapp dag... igen

Copyright © Bejjan888™

Tar mig ner till frukosten tidigt idag igen. Jag orkar verkligen inte med mycket folk på morgonen. Det är en stor restaurang med plats för många personer, så ljudnivån blir rätt hög när många äter samtidigt. Solen lyser och prognosen säger +22°C idag. Perfekt.

Blir poolhäng under ett parasoll med andra ord. Det finns mycket svalor som bor här runtom på hotellkomplexet. De bygger bon under taken och flyger omkring, dyker ner vid poolen och dricker lite vatten med jämna mellanrum.

När jag tar mig tillbaka i rummet ser jag trapphuset som blev ”ommålat” under gårdagen har gjorts i all hast. Inte nog med att den nya färgen inte har riktigt samma nyans som originalfärgen på väggen, det är dessutom bara målat så pass högt som mannen nådde utan pall eller stege. Så det ser med andra ord fördj*vligt ut.

Vi lunchen ser jag en man som uppenbarligen slagit sig illa, för idag har han ett stort jack i bakhuvudet som ser tvättat ut med jodopax. På detta sitter en fastsydd gasväv. Aj, aj. Ser ut att göra ont alltså. Som researrangören informerat om, så håller inte Montenegros sjukvårdssystem alls svensk standard och att hygienen ofta är bristfällig. Så där får jag mig en tankeställare att jag ska låta bli att ramla eller göra mig illa, så att det krävs sjukvård här i Montenegro.

Pimplar cocktails resten av eftermiddagen innan middagen. Jag och min gode vän sitter ute på altanen till restaurangen idag, det verkar som att den stora massan med folk har lämnat hotellet. Vi tar senare även en liten kvällspromenad upp till Čanj-skylten, dvs halvvägs upp till Supermarket. Väl där, blir min vän utbjuden på kaffe av en byggnadsarbetare som jobbar på hotellkomplexet som byggs precis intill Hills Pearl Beach Resort. Tydligen är det Hotel Hilton som håller på att bygga hotell där, vilket räknas ta drygt två år innan det står klart. Detta mycket tack vare förbud mot allt byggande längs kusten under turistsäsongen (mellan 15 maj och 15 oktober).
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
44 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
44 veckor sedan
En gråmulen dag
44 veckor sedan
Shkodër och Krujë
44 veckor sedan
Slapp dag... igen
44 veckor sedan