Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

En slapp dag

Copyright © Bejjan888™

Det är en kylig och molnig morgon. Jag beslutar mig för att äta tidig frukost. Efter gårdagens slapp så känns det i hela kroppen att jag behöver röra på mig mer. Inte bra att vara för stillasittande liksom.

Beslutar mig för att ta mig upp till Supermarket som ligger uppe vid stora vägen. Det är brant och precis vad jag behöver – röra på mig. Molnen skingrar sig och solen skiner med full kraft, så den kalla luften byts snabbt ut mot varm. Så det blir rätt jobbigt i den branta backen. Men väl uppe vid Supermarket köper jag lite godis och choklad, den är aldrig fel att ha i beredskap när sötsuget faller på. På väg ner till hotellet igen kommer jag ikapp min goda vän och vi börjar prata om Albanienresan igen. Vi är ju intresserade båda två, så varför inte slå till liksom?

Efter lunch blir det slappt igen. På väg upp till rummet står en man och målar om i trapphuset. Ingen skylt om att målning pågår eller att det är nymålat. Jag hade god lust att dra med handen på den nya färgen, men lät bli.

Under eftermiddagen går jag ner till lilla receptionen och Alex, för att prata om Albanienresan. Det verkar bli en resa på måndag, om de får ihop tillräckligt många personer. Eftersom jag ändå var i närheten av baren, så blev det sväng förbi där och börja sippa cocktails fram till middagen. När de öppnar upp till middagen blir det nästan kapplöpning ut till altanen eftersom alla uppenbarligen vill sitta ute och äta idag. Jag och min goda vän tar istället ett bord inomhus och går ut på altanen efteråt, när allt lugnat ner sig.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan