Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Tisdag 19 Januari 2010 - Koh Lanta

Skolan / Filippa

Hey :)..

Skolan är jätte härlig. Allt är toppen med massor vänner..Den är från kl 09:00 till 14:00..
På torsdagar är det gympa på stranden, och i fredags var det sandslotts tävling,det var jätte mysigt..
Här lär man sig mycket mer och det blir mer gjort..Redan nu på två veckor har jag jobbat lika mycket som jag skulle gjort på dubbelt så mycket hemma !. Vi har en planering som man fyller i alltså , I svenska ska jag göra 3 sidor denna veckan..Vi är tio tjejer och tre killar i klassen,från början var vi tio tjejer och en kille..,härliga tider !.Vi äter på en resturang brevid skolan varje dag..Allt är jätte härligt, vi äter frukost och går till skolan,därefter hänger vi vid poolen eller i havet och till kvällningen går vi till någon mysig resturang som har borden uti stranden, mat och kortspel. Kl. 5 ungefär går jag ut med hundarna på Time For Lime som har typ "uppdrag rädda alla hundar på Koh Lanta" .. Så jag och Caroline går varje dag med dom mysiga hundarna..
Allt blir mer och mer likt livet hemma..Men vi saknar våran pappa som snodde våra hjärtan på vägen hem
:(..Allt är grått och trist utan honom..

Ha det gött

FILIPPA :DDDD
Dela med andra:    

Kommentarer
åhh, gud va roligt ni värkar ha i thailand...Lyllo er. Hemma i borås snöar det för fullt och det var flera veckor sedan man såg en gräsmatta.
Vad roligt och skönt det måste vara och ta ett dopp i havet varje dag...
Kul att du har fått lite nya vänner också:).
Ni måste ha det helt underbart livet kan nästan inte bli så mycket bättre (värkar det som)
Hälsa alla!!
KRAMIZAR FREJA:)
Postat 2010-01-20 20:08  Anmäl
Lonek säger:
Filippa! Har du skrivit den bloggen själv?!!!! Säg mig, går du i nian därnere, eller?! Attan så klipsk du är! Tänk att ni får uppleva en sån resa, vad mycket du kommer att lära dig - och vilka minnen!!! Förstår att ni saknar papsen - Ska bli skönt att hänga runnt halsen på honom i månadsvis, när ni kommer hem, va?
Här är det fortfarande så mycket snö och vi orkar snart inte åka pulka längre ;) William blir så stor och jag längtar tills ni ska få träffa honom.
Ha det bäst, vackra lilla tuffing!
Kram tusentals till hela familijen från Danmark.
Postat 2010-01-20 10:45  Anmäl
Ingelak säger:
Hej härligt att ni är online...filippa får skriva en rad när hon kommer hem efter skolan...nu sover ni fortfarande...

kram på er
Postat 2010-01-20 03:07  Anmäl
Ebbseb säger:
Hey Filippa! Vilken underbar tid du har "där nere"! Tänk att få hoppa i havet varje dag efter skolan! Vi är många som är avundsjuka ;)!
Passa på att njut, här hemma är det kallt och det händer inte lika mycket som det gör hos er! Vi längtar :)
Kramar från oss
Postat 2010-01-19 12:32  Anmäl
Tynelius säger:
gud vad härligt det låter filippa tycker mamma ochså att hundarna är mysiga.... hörde att hon hade blivit attackerad. Fortsätt och njut kram camilla och lisa hälsa brorsan
Postat 2010-01-19 11:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
11 år sedan
Äntligen
12 år sedan
Två dar kvar / Filippa.
14 år sedan
Hemresan å hej då / Leo
14 år sedan