Stöd Ukraina

Ingelaks blogg

Onsdag 20 Januari 2010 - Koh Lanta

Jobb..

Nu är jag lite sur..måste jobba lite idag tror jag....sitter och hör när de applåderar och skrattar på volleyboll planen...men det ska gå!!!

Igår när jag kom till meditationen efter ett långt träningspass...då är man ju liksom full av energi och glad som attan...in kliver jag och ser 4 sälar ligga på golvet...säger till läraren lite glatt oj vilka sömntutor! men då svarade hon med lugn röst.....de är meningen att de ska vara i "the mind" så ta du och lägg dig ner :) de andra som är med i kursen går nämnligen på yoga i 2 timmar innan de startar meditationen....

Sittande i lotus ställning efter 1,3 timme så skulle man ta fram de där personerna ni vet...när kärlekspersonen skulle fram så trängde sig Ola förbi min lilla farmor in i mina tankar och stora krokodiltårar rann ner för kinden...kunde inte torka bort dem för man får ju inte röra sig som sagt...vill vara en god elev. Tog fram tuk tuken (neutral, jag tror inte hon kan läsa tankar så jag tog ingen person utan en sak) sedan var det personen som har gäckat mig och den personen skulle man förlåta!!! Jag behöver nog några fler lektioner känner jag :) om ni förstår vad jag menar.

Leo har träffat en underbar liten tjej som han nu leker med hela tiden...vill gå till och från skolan med henne...lata Leo vill gå! Han är ju inte direkt lat men han har aldrig velat gå om han har kunnat bli körd men nu är det annat. Upp som en lärka och fixar hår och kläder, kan ni se honom framför er?

Jag har också fått med Filippa nu i 2 dagar på morgonpromenaden...jag går fort och hon springer. Hon skiner som en liten sol...igår var vi ute och åt själva...ja Leo äter ju med sin Filippa. Det var mysigt, vi avslutade på ocean view där vi tog en shake och en singha.

Nu var det dags och sätta tänderna, händerna i villavagnarna...
Dela med andra:    

Kommentarer
Annikaa säger:
Hej, vilka fina bilder på barnen! Det kanske kan vara bra "bilder" att meditera på om du inte vill meditera på grannens linne vill säga. Det är i alla fall härligt att få en liten inblick i ert liv, lite då och då. Känns nästan som att man reser lite själv. Kram.
Postat 2010-01-21 09:48  Anmäl
Tro' t eller ej men nu har jag lyckats ta mig in i detta maskineri! Måste allt vara så tidskrävande jämt! Kan inte saker vara röststyrda och ske på momangen! Eller..Slow down kanske!? Livet därnere låter helt underbart fantastiskt i alla fall. Som i en bok! Det är som att få vara med på ett litet hörn och trampa i den varma sanden, plaska i vattenbrynet, samla snäckor och dricka Singha i solnedgången...Det var 20 år sedan vi var där tillsammans! Det var inte så mkt yoga och meditation då förstås el. mindfulness. Nu kan jag inte sluta tänka på vilket hatobjekt man skulle ta fram..och dessutom förlåta...Lev i nuet, inte så dumt. Synd att du måste jobba...Fortsätt ha det fantastiskt och hälsa alla! Kram Mia
Postat 2010-01-20 19:40  Anmäl
Sisko säger:
Hej alla,
Ser att ni har det härligt. Fick en tår i ögat när jag läste Filippas inlägg - det var fint det hon skrev om Olisen. Förstår att ni saknar honom - är säker på att han saknar er oxå.
Här hemma rullar livet på som vanligt. Har supermycket att göra på jobbet nu. Vi åker ju till Oman nästa vecka och det är en massa som MÅSTE vara klart tills dess. Problemet är att jag inte riktigt hittat motivationen efter julledigheten - det är farligt att vara ledig för länge. Tänk på de!!!!!!
Skrev ett meddelande på Skype här om dagen - läs det när du är inne nästa gång. Skulle vara kul att prata innan vi åker till Oman.
Förresten fan va du tränar - du kommer ju vara hur fit som helst när du kommer hem!!!!!!! Snyggo :)

Sköt om er kramar e
Postat 2010-01-20 19:37  Anmäl
Maxisaac säger:
Hej Leo!!
Ser att du har träffat en söt kompis!
I dag har vi åkt skridskor på gympan, det var kul. Och eter skolan spelade vi snö-fotboll, mitt lag vann!!
Ska bli kul att spela fotboll på stranden med dig, jag saknar di i massor. Men nu ses vi snart det är snart bara tre veckor kvar. Vet inte om mamma inte lyckades med mitt meddelande till dig för några dagar sedan, men i fall hon misslyckades så ska vi bo på Chada beach resort ett fritidsresor-hotell.
Kram Max
Kram Max
Postat 2010-01-20 19:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

- 8 grader
11 år sedan
Nu närmar sig resan.....
11 år sedan
Äntligen
11 år sedan
Två dar kvar / Filippa.
14 år sedan
Hemresan å hej då / Leo
14 år sedan