Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Torsdag 14 Maj 2009 - Daytona Beach
Resealbum: DaytonaBeach

Skadeglädje

Igår jublade alla missunsamma där hemma, det var nämligen mulet i det annars så soliga Daytona Beach. Så dagen bjld endast på ett snabbdopp. Vi åkte istället söderut mot New Smyrna Beach. Inget hålligång place direkt, däremot ett av världens hajtätaste :( Men vi var ju inte där för någon surfing direkt utan helt enkelt för att shoppa. Och shoppa det gjorde vi, kläder till den lille, den store samt lite presenter.
När vi väl var hemma igen var klockan så mycket att vi "small av".
Idag var dock himlen samma strålande klara ljusblåa nyans, och redan kl 9 i morse gick jag och Macke ner till stranden. Kl 3 efter växlande beach/pool lek åkte vi på en liten tur mot Ponce de Inlet. Lite påfyllning av vätskenivån på en trevlig utebar, och sedan tillbaka hem igen. Alla ni har väl läst/hört hur amerikanarna beklagar sig över den dyra bensinen. Idag tankade vi fullt efter att ha legat på reserven ett tag. 30 buck, dvs ca 240 svenska kronor gick det på. Dyrt?????

På andra sidan gatan från vårat plejs ligger Daytona Lagoon . Vi har legat lite lågt med informationen, då den minste i familjen är lätt spelgalen.
Men ikväll efter att pappa gjort en smaskig tacomiddag, släppte vi nyheten. Och 1 h senare var vi där.. Jag säger då det, hade Niclas och David fått gå på ett sånt ställe när det begav sig, ja då hade dom "gone wild". En superstor spelhall, där 60 tokens kostar blott 10 usd. Marcus var i extas, och det kördes bil, spelades airhockey och kastades boll.
Nu ligger killen här, glad över den plastpistol han fick för dom biljetter alla poängen i spelhålan gav.
Jag är glad över att det snart är läggdags, att vara på semester kan vara ack så tröttsamt.

På återseende
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
12 år sedan
Some catching up..
12 år sedan
Good Morning
12 år sedan
Valborgs
12 år sedan
Saturday morning
12 år sedan