Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Tisdag 12 Maj 2009 - Daytona Beach
Resealbum: DaytonaBeach

Brandvakt och rymdfärjor

Natten som väntades bli så skön i de nytvättade lakanen, blev dessto mindre härlig. Ryggen värkte, och nog är det dags att förbjuda skrattande människor, veta hut, ha roligt utanför oss mitt i natten??? När så sovställning hittats och man slumrar skönt så..vaknar man av brandlukt!!! Likt en knarkhund for jag omkring i lgh och upptäckte att på balkongen var lukten än värre. Lutade mig åt alla håll och kanter men såg inte tillstymmelse till flamma eller rök. Peter vaknar och jag förklarar läget, aha , du får väl gå ut och sniffa då säger han.
Jag ringer då ner till frontdesk, där en sömndrucken kvinna svarar att NO, there is no fire here, maybe outside somewhere. You are just tired. Ja, jag är trött, men inte så att hallucinerar. Kl har nu blivit halv 5 på morgonen, jag slår på nyhetskanalen men inget om nån "fire in Daytona Beach". Kollar så att våra 3 brandvarnare funkar ( ja, vi har sprinklersystem åxå) och går och lägger mig. Kl 6 ringer grannens väckarklocka, tack för det!
Var lukten kom ifrån har jag ingen aning om, men det brinner strax söder om Daytona Beach, så kanske vinden låg i våran riktining. Eller var allt bara en hallucination? Who knows?

Eftersom dagen var spikad till raketuppsjutningen i Cape Caneveral, så blev det en kort sol och bad session. Halv 1 gav vi oss iväg söderut, och 9 minuter innan launch stod vi med en hel massa andra vid en bro nära NASA. Folk hade bilradion på så vi hörde countdown precis som om vi vore på stället. Så blixtrade det till och en eldsvans syntes på himlen, SpaceShuttle Atlantis.

När raketen skymdes av moln åkte vi svettiga ( 97 F ) vidare mot Cocoa Beach. Cocoa Beach är ett ganska litet och lugnt ställe där vi bodde 1997 samt ett par nätter i okt 2007. Nu var vi ute efter mat, och åkte till Coconuts on the beach, 3e gg gillt på detta urmysiga ställe.
Vi åt och drack oss mätta, och började sedan resan tillbaka "hemåt". Lite shopping hanns med innan vi landade här hemma, med lite chips och rödvin. Nu dundrar åskan alldeles ovanför, och precis som det mesta här i landet, så mullrar den lite mer än någon annastans.

I morgon är en annan dag och det ryktas om att vi ska på bilskrot på eftermiddagen...hmmm...då ska jag ha minst 1 affär jag också. Nu sussar gullungen här brevid, hövdingen ser tv och jag ska nog vara lite trevlig med sistnämde.

Med hopp om en iallafall rökfri natt.....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan