Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Fredag 15 Maj 2009 - Daytona Beach
Resealbum: DaytonaBeach

Ångest

1 vecka kvar sägs det. bOM/b vi nu inte lyckas trava rätt den här helgen. Peter ska minsann få hjälp av en riktig "sömmerska".
Måste erkänna att det mesta där hemma känns vääääldigt avlägset. Mimers Brunn och Försvarsmakten, vad är det????
Här är axlarna nedsläppta och resten av kroppen avslappnad. Inga måsten här inte. Visst, vi saknar nog några av er pyttelite grann ( ingen nämnd, ingen glömd) och kanske vi saknar vårat "riktiga" hem lite. Men annars..no no....
Här flyter vi i lazyrivern, funderar över livets allvar, som vad/vart vi ska äta tex. Vi mår så himla bra här. Solbruna, avslappnade och lätt rundade.

Idag så var ozonlagret väldans tunnt, solen var het och brännande. Men den var där!!! Mycket solskydd på lill loppe blev det. Så när det kl 1, började regna ett lagomt varmt regn, så var vi rätt nöjda med dagens vattenaktiviteter.
Vi belsutade oss för ett besök på Marine and science center i Ponce Inlet. Väldans spännande för den minste, sköldpaddor, fiskar i alla färger och storlekar och hajar simmade omkring i stora tankar. Vi tajmade in matdags, och fick se hur och vad dom olika vattendjuren åt. Kul!

Kvällen har spenderats hemma, tagit det väldans lugnt, kollat tv, ätit chips och godis. I morgon är det fredag, och förhoppningsvis en god sådan. Solen ska iallafall lysa och det är gott nog för oss.

Vi ser många frågetecken i kommentarerna, så nu ska vi räta ut några.

David- Ja, det blev dom jag mmsade. Stl L. Kan inte ta mindre.

Storis- Varför jag körde? Ja, därför att Peter var "lätt" ner ölad. Dessutom så är det himla kul att köra här. Inte svårare än att köra i Bränna en lördageftermiddag, men här gör man bara inte en uballa ner vid Bullandet om man kör fel;) Men jänkarna ska ha en stor eloge över sitt trafikvett, man är trevlig och släpper förbi andra. Man släpper till och med in bilar framför sig i en bilkö. Hemma tänker vi- inte ska då den där idioten före mig ;)

Dårpipparna på 18- Låt tuppfan gala bäst han vill. Han har snart gjort sitt. Ryktet säger att Nilssons på 2an ska ha helgrillad fasan på kvartersfesten. Och vi på 18 har lovat ta den jäveln....

Lotta- Mat?? Du ser ju, det enda jag gör är ju att äta. Men man är ju duktigt i gymmet även på semestern...och bilden visade ju inte midjan och neråt :( Trodde du att Peter åt upp allt för mig???

Butlern i Hednoret- Vi tar hem samma unge som vi tog hit, men i en annan nyans. ;) Nått dollargrin blir det nog inte, kanske en och annan tår över alla dollar vi bränt men inget mer. TYVÄRR!!
Och ja, du vet ju hur det är. Det är ju endast vid måltiderna man får sitta still och knappt det. Det ska ju behagas hela tiden, men du..vi håller oss i form ....

Till alla andra, anonyma som kända- Vem följer med oss nästa gång???

See you later
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
12 år sedan
Some catching up..
12 år sedan
Good Morning
12 år sedan
Valborgs
12 år sedan
Saturday morning
12 år sedan