Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Söndag 17 Mars 2019 - Candolim

Sjuk i Goa.

De dryga 20 milen från Gokarna upp till Candolim gick alldeles utmärkt. Visserligen var det sämre väg så fort man passerade delstatsgränsen och betydligt mer trafik, men det funkade ändå. Enda lilla missen var att jag skulle uträtta ett ärende i Panjim, som är staten Goa:s huvudstad, men bommade avfarten. När jag insåg det ville jag inte vända och åka tillbaka utan tänkte att jag kunde åka in på lördagen istället.

Väl framme så fick jag tag i ett stort fint rum, med kök och badrum. Jag tog mig en dusch och lade mig för att vila lite. Efter en stund fick jag gå och skruva ned farten på fläkten eftersom jag begåvats med feberfrossa. Låg och skakade i ett par timmar innan den gav med sig. Men framåt åtta-tiden på kvällen så hade i alla fall den delen släppt. Min mage däremot fortsätter att krångla. Har ingen som helst matlust, men har ändå tvingat mig ut för frukost igår lördag. Kände mig lite bättre igår kväll och försökte mig på en hamburgare. Tänkte att något mastigt kunde vara bra. Fick i mig halva! Nu är det söndag morgon och magen är fortfarande i olag, så jag skall leta reda på ett apotek och se om jag kan få tag i någonting som hjälper.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Hej syrran!

Jodå, helt smärtfritt har jag aldrig räknat med att färden ska vara. Nu är jag dock kry nog att fortsätta. Försiktighet gäller.

Hälsa alla.
Postat 2019-03-19 17:58  Anmäl
Systerb säger:
Hej, skönt att allt verkar bra trots små incidenter med det ena och det andra. Var försiktig med allt
!

Syster B
Postat 2019-03-19 15:07  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Du får sätta på dig cykelbyxor under jeansen vid hockeybesöken ;-))

/Conny
Postat 2019-03-18 11:24  Anmäl
Postis19 säger till Gubbar_pa_drift:
Han har inte nämnt foten, verkar inte vara någon fara. Själv åkte jag på en urinvägsinfektion, har väl blivit för mycket kalla hockeyarenor.

Hallsta-Strömsbro 4-3
Postat 2019-03-18 09:21  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Förresten, hur har det gått för Rune och hans fot? Han är dålig att svara på SMS.
Postat 2019-03-17 17:53  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Hej Stefan och tack. Jo, jag försöker följa så mycket jag kan. Ibland går matcherna sent och då får jag kolla på morgonsidan. Nyckelmatch nu för VIK mot Karlskoga. Vinner man där så kan det gå. Beror på Leksand förståss.
Postat 2019-03-17 17:45  Anmäl
Postis19 säger:
Halloj
God bättring får jag väl säga. Här är det hockey varje dag VIK, Hallsta,VIK, Hallsta, än lever hoppet om en fortsatt säsong för VIK
Postat 2019-03-17 12:09  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Hejaconny:
Hej Katri! Kul att höra av dig. Magen ska nog rätta till sig. Har nyss varit och fått piller. Hälsa alla!

/Conny
Postat 2019-03-17 10:33  Anmäl
Hejaconny säger:
Hej Conny, äntligen inlog här! Vilken osis med magsjukan, hoppas du blivit bättre. Vad häftigt att du nu är på väg, ta det lugnt, semestern är ju oändlig. Kramar fr Katri
Postat 2019-03-17 09:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan