Stöd Ukraina

Resegalens blogg

Tisdag 19 December 2006

Sista minuten....

Hitta flyg runt julperioden, ja det är inte det enklaste..., eller låt mej förtydliga..hitta ett billigt flyg. Har spenderat de senaste veckorna med att leta efter en biljett för min fru till Zimbabwe, 35-40 000 kr för t/r i ekonomiklass var det generella svaret man fick.

BA, South african airlines mfl. Nu vet vi givetvis att detta ska man boka ca 1 år innan, men på något sätt väntar man alltid till november och då är det kaos. Så vi väntade och väntade, man har ju hört ryktena hur flygbolagen håller på de billiga biljetterna fram tills några veckor innan avresa och försöker sälja de dyra först och främst.
Mycket riktigt, i förra veckan dök det upp lite här och där biljetter och igår slog vi till, 3 dagar innan avresa. Det gäller att ha is i magen.
Ja detta gäller nog för min fru mer än mej, jag slet mitt hår och sa att nu måste du boka, det kan inte gå ner mer...man kan tro att det var jag som skulle resa men tyvärr får man stanna hemma och jobba här i gråa trista Sverige, när man kunde avnjutit några underbara jul dagar på Victoria falls lodge hotell, druckit afternoon tea på det anrika kolonialengelska Victoria falls hotell(drottning modern hänger på väggen i receptionen).
och hoppat bungy jump från järnvägsbron som agerar gräns mellan Zimbabwe och Zambia, + att jag är något konstig av mej och trivs med att fira jul i 30 gradig värme vid poolen.

Usch....ja ja det får bli någon annan gång.
ha det bra!
Dela med andra:    

Kommentarer
Hitoti säger:
Hejsan,
Det är riktig kul att träffat någon somhar varit och kan mkt om just det områden vid Viktoria fallen. Jag är på väg ditt nu 1 jan åker jag och ska stanna till den 5jan då åker jag till Durban. Jag bara undrar vad är det jag ska inte missa eller bör göra under mitt korta vistelse i Viktoria fallen. Är en tjej som älskar naturen, djur , klättring, och vill se allt och gillar absolunt inte missa något. Kan du tipsa mig massor. Tusen tack
Postat 2007-12-08 15:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

back in sweden....
15 år sedan
Kapstaden
15 år sedan
Fredag...
15 år sedan
ett bra 2008 so far....
15 år sedan
räknar ner dagarna till semester....
15 år sedan