Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Söndag 31 Januari 2010 - Swakopmund
Resealbum: Namibia

Sista kvallen i Walvis Bay

Imorgon aker vi till huvudstaden Windhoek for att spendera vara sista 2 natter dar innan flyget gar hem, men vi har annu en natt kvar hos var vardfamilj i Walvis Bay. Det blir nog traditionell middag igen... bestaende av bl.a. larver... Ja, jag har faktiskt smakat larver, hehe, valdigt annorlunda smak!
Magsjukan jag skrev om i tidigare inlagg ar forhoppningsvis borta nu, ingen ar sjuk nu i alla fall.
Vi hade en trevlig kvall ute i oknen haromdagen och vi passade pa att aka fyrhjulingar och bestiga den storsta sanddynen Dune 7. Det var verkligen vackert och roligt!
Igar var vi vid var partnerskola hela dagen, det var fotbollsturnering, men jag traffade min brevvan som bor i omradet och hon tog med mej pa en rundtur och jag fick se riktigt mycket av Kuisebmond, man vagar inte ga ensam dar sa det var bra att en lokalboende var med och visade mig!
Imorse akte vi katamaran, det ar en jattestor bat, vi akte ut pa havet i cirka 3 timmar och fick se delfiner och sjolejon simma langs med baten. Nu ar vi i Swakopmund igen och planerar att ga till stranden efter detta, for det finns inte sa mycket att gora eftersom det ar sondag sa allt ar stangt...
Vadret har ar bra, kanske 25 grader idag i Swakopmund, riktigt behagligt :)

Ha de bra allihopa,
mvh. Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
allt du gjorde i namibia låter så perfekt :) d sku va så kul att kunna bo me lokalbefolkningen o se hur allt går till där.
Postat 2010-02-04 20:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan