Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Måndag 5 April 2010 - Zanzibar

Sista dagen i Paje

Annandag påsk. Idag så vaknade jag vid halv 7 tiden av att det var ett riktigt oväder. Ingen regn till att börja med men det blåste så det fladdrade i rummet. Bungalowen har ju inga rutor utan det finns ju bara myggnät fastspikat för fönsterhålen så blåsten gjorde sig känd men sedan så började det att ösregna oxå. Lagom till frukost så slutade det att regna men himlen var jämntjock med moln.
Dags för en långpromenad. Vi gick utefter stranden söder ut och nu började det klarna upp och solen kom fram. Gick säkert i trekvart och stranden bara fortsätter. Tror säkert att det är lika fin strand runt hela ön. När det var dags att vända så kände vi hur varmt det blivit. Här kommer värmen i rasande fart bara solen tittar fram. Det blev en svettig promenad tillbaka kan man lungt påstå! Senare på dagen så hände väl inte så mycket mer. Våra grannar och nyblivna vänner i bungalowen vid sidan av våran checkade ut och drog vidare. Vi hade flera givande samtal så det blev en kväll för oss själva.
Solen visade sig från sin bästa sida idag så tror nog att man fått lite solbränna på köpet.
Måste nämna att skulle ju gå till internetkillen och ladda upp lite ny blogg då jag upptäckte att förra gången jag varit där så använde jag mitt USB-minne och nu hade det blivit smittat av ett virus. Min dator jämrade sig då jag stoppade i det och sedan datorn på Internetcaffet. Tråkigt med dessa sabotörer. Får nu hoppas att min dator klarar sig fram till vi kommer hem och kan uppdatera virusprogrammet. Vågar inte stoppa i USB-minnet mer här nere i alla fall.
Imorgon skall vi packa för det är dags att dra vidare. Vi skall flytta till ett hotell inne i "Sten staden" " Stone Town" och numera Zanzibar City. Staden har flera namn, det senaste officiella namnet som nu även har börjat stå på vägskyltar ute på vägarna är Zanzibar City.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan