Stöd Ukraina

Mapes blogg

Torsdag 15 Januari 2009

Sawadee 5månader i Thailand

Ja tiden bara rinner iväg,snart har 5 månader gått,och man har bara 3 mån. kvar,vart har tiden tagit vägen??? Dagarna är späckade med spännande upptåg,från att ta emot nya gäster,till speedboutsturer,och grillparty på stranden,det tråkigaste av allt är alla avsked,från underbara gäster, som tillbringat sin semester hos oss,och som tyvärr måste hem,alla avsked är lika jobbiga,och sätter sina spår.
Det jobbigaste avskedet var från vår familj som tillbringade hela 6 veckor här,vilken glädje att bli återförenade i Thailand i vårt Paradis,som vi bara pratat om,och de sett på bilder,och tänk,de tyckte likadant
Mamma Pappa hur hitta ni detta Paradiset med en egen badstrand,inpå knuten.
På de 6 veckorna upplevde de nog allt,Ko Chang,Ko Samet,Pattaya,Kambodja,red elefant,snorkla,massage,körde moppe,julen med tomte på elefanten,nyåret och Min 60årsdag på stranden,med familj och vänner,uppassade med mat o dryck,raketer,tårta uppträdande,vilken fantastisk födelsedag,den går till historien,även i Thailand.Ja, man njuter varje morgon,när man vaknar,och tar sitt morgondopp i Siamviken,
att livet kunde vara så här underbart,och just nu har vi Svensk sommar,23g på kvällen 20g på morgon
och 30g på dagen med klarblå himmel.Som sagt 3 månader kvar,så kommer vi med solen och värmen till Sverige,det är inte så dumt heller.En kram till alla våra reseguidsvänner,som hälsat på oss,vi saknar er alla Kap kon kaa Mape på Kim Beach
Dela med andra:    

Kommentarer
Augusta säger:
sitter nu här hemma och komm på att det var länge sedan jag var inne på reseguiden. så var det att klicka upp din sida för att se om du hade lagt in några mer roliga bilder att få titta på. så att man kan få den kännslan att man är där nere. hos er och vår lägenhet samt alla goa vänner. kram carina ( lägtar varje dag)
Postat 2009-02-24 21:53  Anmäl
Pean säger:
hej på dej morsan !

Längtar så mycket efer er alla att det gör ont. Ja det var den bästa tiden i mitt liv !!! Har aldrig upplevt så mycket. Nu längtar vi till när du sitter vid köksbordet......
kram Maria
Postat 2009-02-10 22:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet