Stöd Ukraina

Flys blogg

Onsdag 31 Oktober 2012 - San Francisco

San Fransisco

07,00 var det väckning i det nya landet och staden ;-) Frukost kl. 8,00, vilket var en OK frukost, till att vara USA (på mellanklasshotell). Kl. 09,00 skulle bussen komma och hämta oss för stadsrundtur, men då deras basebollslag, Giants, några dagar innan vunnit värdsmästerskap så skulle detta lag firas denna dag så de hade stängt av en del gator så vi fick gå några kvarter för att möta upp bussen.
Det visade sig att ca 1 miljon personer skulle komma in och fira Giants, och eftersom staden har ca 750 000 invånare så kan ni förstå att det var gigantiskt mycket folk i omlopp. Även om vi inte fick se själva paraden så upplevde man en viss stämning då man gick på huvudgatan lite senare och träffade på en massa supporters, så det var kul att uppleva det när man ar där!
Stadsrundturen varade drygt 4 timmar och vi fick se bl a typiska hus i SF, utsikt över staden, Golden Gate – vilket vi också körde över, chinatown mm. Bussen släppte av oss vid hamnen – Fishermans Warf och jag hoppade av vid pier 33 och köpte biljett för att åka över till Alcatraz när vi kom tillbaka till SF 14 dagar senare, och det var tur, eftersom det var minst 2 dagars väntan på att få biljett.
Efter det fortsatte jag till Pier 39 där det finns mycket restauranger och souveniraffärers och där jag åt lunch.
Vårt hotell låg tvärs över stan och då det var första gången man var i denna stad och skulle ta sig hem på egen hand så var det inte så lätt, men det gick bra! Var också inne på Macy´s för att se om jag kunde hitta en ny jacka, men det blev inte så.
Denna dag är det också den officiella Halloween dagen, så man såg en del utklädda människor på staden.
På kvällen var dt officiell välkomstmiddag som researrangören stod för. En trerätters middag på en restaurang i Fischerman warf. Kul att lära känna de andra medresenärerna, men också kul att se hur gruppen utvecklas under resans gång, då vi tillbringade mycket tid tillsammans i bussen så blev vi allt mer pratglada med varandra – och det var en bra grupp!
Kom väl i säng vid 22,30
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
48 veckor sedan