Stöd Ukraina

Waistboys blogg

Fredag 8 Augusti 2008 - Agonda
Resealbum: Indien

Regn, regn ater regn

VI har anlandit till stranderna och kokospalmerna for att sola och bada. Sa mycket sol, narmare sagt ingen har vi sett har. Nar vi steg av taget pa Canacona station mottes vi av ett valkomnande regn som inte var av denna varden, Dygnvata var vi redan innan vi nadde stationsbyggnaden.

Efter en kort taxitur till beachen sa hamnade vi pa ett oversvammat hotel utan el. Efter en timme bestamde vi oss for att byta till ett mer tilltalande stalle med lite gronska runtomkring och fin terrass mot stranden dar man kan fa sig en matbit.

Under hogsasong ar detta nog valdigt fint men nu regnar allt bort, men vi far gladjas av att vadret dar hemma inte ar sa mycket battre.

Vi tar promenader mellan regnskurarna, man far inte var for longt bort fran tak eftersom efter den forsta droppen blir det full fart och hiimlen oppnar sig. Daremellan tavlar vi om vem som ska lasa boken Shantaram, jag (Andreas) far nog forsoka kopa mig en egen bok.

Indien ar fashinerande pa manga satt, nagot som jag gillar ar att ga barfota och ata med handerna. Det far en att kanna sig narmare naturen och uppleva mer. Man ser pa vara vasterlandska fotter att de har blivit hopklamda i skor alldeles for lange.

Ni kanske undrar varfor vi stannar pa denna regniga plats, tyvarr har vi inte sa mycket val, det regnar i stora delar av indien nu . Dessutom kan man bada, slappa och ta det lugnt pa denna semesterort. Stranden Palolem anses vara en av Indiens vackraste och vi delar den generost med hundar och kor. Fiskare tommer sina fiskar over stranden.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lizen säger:
Här hemma har det också regnat ordentligt, på många ställen har man under bara en till två dagar fått upp till 1,5 månads mängd av regn! Annars är det fortfarande rätt varmt och skönt, härom dagen var det 27 grader mellan åsk-skurarna i Skåne!
Hoppas ni har det skönt under de sista dagarna på er semester, det låter ju som ni har varit med om en hel del, spännande och roligt att läsa. Själv har jag jobbat min andra vecka nu efter semestern, känns helt ok att vara tillbaka igen även om jag gärna hade haft fem veckors ledighet till! Men så är det väl oftast!
Ta hand om varandra och var rädda om er!, kram Louise
Postat 2008-08-09 19:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfard
15 år sedan
Regn, regn ater regn
15 år sedan
Avkoppling
15 år sedan
An far man dit an far man hit och an far man i ...
15 år sedan
Laser nagon???
15 år sedan