Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 20 Maj 2019 - Gurgaon

På östfronten intet nytt.

Här i österland händer inte mycket. Binu bad mig ta foton på registreringsbevis och lite annat och sända till honom. Då han inte har någon email lättillgängligt fick jag sända till Maria (colombianskan) istället. Hon är om möjligt sämre än mig på datorer, så det tog några dagar innan hon fick fram dokumenten. Men idag ska Binu i alla fall knalla iväg till registreringskontoret och försöka fixa ett NoC. Själv håller jag på att skicka iväg lite mail till olika myndigheter och instanser för att se om jag ändå på något sätt kan få min båge att gå igenom en registreringsbesiktning hemma. Samt om det går att skicka iväg den någonstans efter vägen. Ännu så länge inga svar, men jag borde få besked inom de närmaste dagarna.

Jag försöker också få tag i fraktfirmor. För oavsett vad som händer med "Bullen", så behöver jag skicka iväg en del saker som jag inte längre har någon nytta av. Nu när jag inte längre har något indiskt simkort så är det inte så lätt att hitta till de här firmorna. Oftast finns de heller inte på den platsen som google maps pekar ut. Ringa till dem kostar för mycket och oftast hör jag i alla fall inte vad de säger. Jag hade portiern på mitt boende att ringa upp en av dem för att få tag i en mailadress, men enligt honom så skulle de komma hit. Vilket de naturligtvis inte gjorde.

Så nu inväntar jag de uppgifter och besked jag kan få de närmaste dagarna så får vi se vad som händer.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Hej Berit!

Du är snäll du:-) Nåja, jag är så illa tvungen att orka med det här. Kan trots allt inte bara lämna Bullen och sätta mig på ett plan. Men visst börjar det ta emot. Har idag fått en kontakt på bilprovningen att resonera med. Inte för att jag blir något klokare för det.

Men, nu längtar jag faktiskt efter att få lämna Indien. Är mätt på det.

MVH/Conny
Postat 2019-05-20 17:22  Anmäl
Systerb säger:
Ojojoj Conny, Vad du är duktig, tålmodig och stark. Att du står ut med alla motgångar-

Jag önskar att allt blir bättre och lättare nu för varje dag och att allt löser sej med bågen.

Tänker på dej och skickar massor av kramar, från Köping

SysterB
Postat 2019-05-20 14:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Två etapper klara två kvar.
2 dagar sedan
Sista rycket!
3 dagar sedan
Dagarna flyger iväg.
1 vecka sedan
Stillheten.
2 veckor sedan
Cirkeln är sluten!
2 veckor sedan