Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 14 Maj 2019 - Gurgaon

Ingenting är enkelt!

Jag läste någonstans igår kväll att det dog 150000 människor i trafiken varje år här i Indien. Det gör det till det land i världen där det dör mest människor i trafiken. Kanske inte så konstigt då man bara redovisade bruttotal och då kommer alltid folkrika länder i topp på sådana listor.

Det må vara hur det är med det, men jag har inte sett så många tecken på olyckor förrän igår. Då såg jag först en fullständigt mosad motorcykel som låg mitt i vägen. En stor folksamling stod i en ring vid sidan av vägen och det är väl bara att hoppas att det hade gått bra för den som låg i mitten på den samlingen. Av bågen att döma så var det nog inte så stora chanser till det dock. Bara någon kilometer längre bort så låg det en lastbil på sidan i diket. Jag tyckte först inte att det såg färskt ut, men det samlades mer och mer folk så förmodligen hade det nyss skett.

Idag så åkte jag iväg med "Bullen" för att ge den en tredje service. Byte av olja och filter och en välbehövlig tvättning. Nu är den som ny igen. Medan hojen fick sin behandling så passade jag på att klippa och raka mig. Kostade inte ens en svensk tia! Passade också på att knalla in på ett försäljningställe för Royal Enfield för att höra om möjligheterna att sälja min cykel. De handlar inte alls med begagnade maskiner och dessutom så talade försäljaren om för mig att eftersom den är registrerad i Kerala får jag bara sälja den där nere i södern. Det finns dock en liten öppning. Om registreringskontoret därnere skriver ut en NOC (No Objections Certificate) och sänder till mig så kan det gå att få den såld här uppe. Annars måste jag åka hela vägen ned till Kerala igen och det har jag ingen lust till. Så nu försöker jag få tag i Binu igen. Stackarn.......han tröttnar väl snart på mig.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Hejaconny:
Hej Katri!

Kul att se att systersonen ska ner och bila. Ska han åka med en Tour eller självständigt?

Han får nog, alldeles oavsett, en trevlig motorcykelresa.

/Conny
Postat 2019-05-16 12:53  Anmäl
Hejaconny säger:
Oh, trist Conny men vilket jäkla äventyr du gjort. Och skönt art inga olyckor! Jag gar haft kontakt m systersonen som är på väg till Nepal I sommar för att hoja på en Royal Emfield (de hyr - du kanske skulle ägna dig åt den businessen 😉)
Jag kan hur som helst säga att du står i högt i kurs där!
Postat 2019-05-16 10:20  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Dessutom, så skickade jag iväg ett mail till Greklands tullväsende för några veckor sedan för att kolla om det skulle gå att sända hojen dit. Men som vanligt får jag inga svar.

/Conny
Postat 2019-05-14 18:12  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Jag förklarade varför i mitt förra inlägg. Om, det skulle vara så illa så att jag ej får hojen godkänd hemma så är det smartast att sälja.

/Conny
Postat 2019-05-14 18:09  Anmäl
Postis19 säger:
Tråkigt, måste du verkligen sälja ? Hur mycket kostar det att frakta "Bullan till Europa eller annat land som du kan fortsätta ifrån? Ge inte upp !!!
Postat 2019-05-14 17:47  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan