Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Måndag 25 Januari 2010 - Cebu City

Ön Bohol

Efter morgontoaletten, frukost och lite bankärenden med iPhonen på DunkinDonuts tog jag tvåtimmarsbussen kl 09:20 till Carmen och Chocolate Hills för 60 pesos. Satte mig längst fram och såg att de körde musik via sladd som passa min iPhone :-) frågade snällt och vipps så var man DJ och lokalbefolkningen fick digga hårt till Kiss, AcDc, Mustasch, Sash, Bob Sinclair men bäst gillade alla "Pitbull-I know you want me" mammor med barn stampade takten och chaffissen gav tummen upp :-) Framme så norpade jag en moppekille som fick sjussa runt mig bland chokladtopparna som de ser ut som i Mars när alla 1268 kullar är brunbrända av solen. Moppen gick bra så han fick köra mig tillbaka med stopp i Loboc där man kan se världens minsta apa eller primat nämligen en Filippinsk Tarsier stor som en knytnäve. Även världens äldsta nu levande däggdjur Ca 50 miljoner år. Från Loboc blev det 25 pesos buss till Tagbilaran och 17:30 båten tillbaka till Cebu. Tog ett singelrum på nybyggda hotellet Sampaquita för 698pesos och käkade lite i hotellrestaurangen. Fri Wi-Fi i lobbyn :-) Så det blev Robinsson del 10. I morgon bär det av upp till nordspetsen på Cebu och ut till ön Malapascua för sol och bad.

God natt
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan