Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Tisdag 26 Januari 2010 - Maya

Mot Malapascua

Från staden Cebu tar det 4 Tim och 120 pesos att ta sig till Maya som ligger på nordspetsen av ön Cebu. Där tar man en maskäten träbåt 30min och 50pesos ut till den 2,5km långa ön Malapascua. Eftersom det är lite långgrunt måste man åka liten båt in till stranden för 10-20 pesos. En sak som är bra att ha med sig till ön är kontanter eftersom det inte går att fixa där... Jag hade 250 pesos vilket räcker till en middag + 1 öl *ler* Men de pengarna var jag ju tvungen att ta mig tillbaka med... Problem är till för att lösas så jag fick leta efter boende som tog Visakort vilket det som tur var fanns på Blue Water som även hade bar/restaurang :-) 1000pesos för ett rum med frukost utan AC fick det bli. Efter ankomst o incheckning utforskade jag hela ön och fick se hur de agnade långrevar på 1km med krok på varje meter. I alla små fiskebyar jag gick igenom hälsade och vinkade alla ungar glatt och det var väldigt gott om tuppar som de har tuppfäktningar med. Testade snorklingen och blev lite skrämd av en havsorm på botten 1,5meter under mig. Efter en middag på ris o grillad blue marlin + två öl och lite snack med några holländare somnade jag som en stock lite väl tidigt.

ZzZzzZzzz
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan