Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Söndag 24 Maj 2009 - Sverige
Resealbum: Montenegro

Om 2 veckor bär det av! :)

Nu har jag fått ännu en resa bokad innan vi åker till Las Vegas, avresa är bara 2 veckor bort nu!
Lördag den 6 Juni lyfter planet ner till Montenegro!!! :D Under 1 vecka ska jag hinna med att besöka 3 av de gamla balkanländerna: Montenegro samt dagsutflykter till grannländerna Kroatien och Albanien.
I Kroatien ska vi besöka staden Dubrovnik som sägs vara ett av världens vackraste städer, i Albanien som tidigare var ett av världens mest isolerade länder, ska vi besöka Skadar sjön.
Vi åker med bolaget Apollo eftersom tidigare erfarenheter med dem har varit mycket bra, hotellet som vi ska bo på ligger i staden Budva som är Montenegros största semesterort. Där finns det säkert mycket att hitta på. Kanske blir det även någon annan utflykt, möjligen till staden Tivat där flyget landar från Sverige...
Vi får se vad det blir för några utflykter, garanterat är i alla fall besök till Kroatien och Albanien. Det ska i alla fall bli en upplevelsefylld vecka, kanske kan lite sol och bad hinnas med också, trots att jag inte prioriterar detta så högt. En utflykt till någon närliggande storstad slår verkligen en dag på stranden tycker jag :-) Vad ska jag säga, gillar man storstäder så gör man! :-)
Det ska verkligen bli spännande att besöka Montenegro då det är ett av världens yngsta länder, för tre år sedan var ju trots allt landet inte självständigt. Montenegros kustremsa ska vara mycket dramatisk med många höga berg som skapar en vacker omgivning.
Wow, bara 2 veckor kvar, och jag har inte börjat packa än! :) Dags att ta fram resväskan!!! Kul det ska bli! :D

Ha de bra!

/Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Grattis till resan! Vad härligt att sticka iväg nu snart. Det blir nog en härligt och intressant tripp och jag som alla andra ser fram emot reseberättelse och bilder =)

Kramar Marika
Postat 2009-05-26 23:30  Anmäl
Karinlorvik säger:
Jag kan bara samtycka med alla övriga vänner har på RG. Vi är många som ser fram emot att få ta del av dina upplevelser och bilder från denna resa. Som vanligt är du väl förberedd! Undrar vad du skall bli när du blir "stor"?
Ha det så bra på resan!
Karin
Postat 2009-05-25 22:02  Anmäl
Gunillas säger:
LYCKA TILL på resan!!
Du är så initiativrik att du säkert får en alldeles underbar resa.
Gunilla
Postat 2009-05-25 14:05  Anmäl
Nikonian säger:
Jätteroligt, ser fram emot att läsa om detta sen :D:D
Postat 2009-05-25 09:03  Anmäl
Jimhan säger:
Låter riktigt kul, ha en trevlig resa!
Postat 2009-05-25 02:00  Anmäl
Kubap20 säger:
Var kul hoppas att du ha en häligt resa // Kram
Postat 2009-05-24 22:19  Anmäl
Ynnej1976 säger:
Nice :-) Jag var i Dubrovnik förra året. Otroligt vackert men en dag räcker, det är väldigt turistigt. Missa inte stadsmursvandring i solnedgång! Jag har faktiskt också varit lite spontan och bokat en resa 11e juni, annars brukar jag ju ha lång framförhållning. Ska till Istanbul några dagar :-) Gott att komma bort, verkar vara en spännande stad och stor lär den vara också ;-)
Postat 2009-05-24 22:12  Anmäl
Elgona säger:
ha de kanon,kul att höra dej berätta när du kommit hem.
jag hoppas också komm iväg dit..
m
Postat 2009-05-24 21:39  Anmäl
Esselde säger:
Nyfiken på Dubrovnik av idag, ska lyssna med dig när du kommit åter. Var där för mkt länge sen. Vandrade bl a en åsnestig i serpentiner upp på toppen av det närmaste berget och hade en vidunderlig utsikt.
Postat 2009-05-24 20:49  Anmäl
Mpc säger:
hej marika din resa till gamla balkanländerna: låter trevlig ska bli spänade att läs sen o se på bilderna
Postat 2009-05-24 20:22  Anmäl

Sida:123Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan