Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Torsdag 30 April 2009 - Sverige
Resealbum: Las Vegas

Las Vegas!!! :-)

Svaret på mitt förra blogginlägg är Las Vegas, majoriteten av alla svarande lyckades gissa rätt, trots att mina ledtrådar inte var helt självklara, bra jobbat! :-)
När bär det av? Den 9:e September åker jag och min mamma till Las Vegas i Nevada, vi stannar i 8 nätter på hotell Circus Circus. Vi kommer även hinna med dagsturer till Grand Canyon i Arizona, Red Rock Canyon och Hoover Dam, kanske något mer, det får vi får se på plats :)
Det är ungefär 4 månader kvar och jag längtar självklart till den 9:e September då jag får kliva av planet på McCarran International i Las Vegas!
Vi kommer flyga med Delta Airlines, det blir 2 mellanlandningar innan vi är framme, först på Charles de Gaulle i Paris och sedan på John F. Kennedy Airport i New York. På vägen hem ska det vara direktflyg direkt till Bryssel, men en teknisk mellanlandning på Hartsfield Airport i Atlanta, Georgia står med på flygbiljetten, jag har frågat runt lite och fått höra att detta eventuellt inte är en teknisk landning, utan en riktigt mellanlanding, eftersom att dem inte har tekniska mellanlandingar på Atlantas flygplats? Då blir det verkligen panik eftersom att denna byttestid bara är cirka 1 timme, tänk er själva, 1 timme på världens största flygplats... Kan det bli bättre? :) Men det ska visst vara möjligt att byta på 1 timme har jag också fått höra från säkra källor!
Kan verkligen inte vänta tills jag får komma till USA igen, jag älskar verkligen USA och att få komma dit i år igen ska bli helt underbart. USA är verkligen mina drömmars land, man kan åka till USA hur många gånger som helst utan att ha sett allt som detta enorma land har att erbjuda. Någon gång ska jag åka på en stor resa runt hela USA.... det är verkligen min ultimata drömresa: USA runt... Wow... jag längtar tills den dagen då denna dröm slår in :-)

Ha de bra allihopa!
/Travellover
Dela med andra:    

Kommentarer
Annis77 säger:
Haha, nu ser jag att vi bodde pa samma hotell samtidigt!! Synd att vi inte sprang pa varann.. Ser framemot att se ditt resealbum..
Postat 2009-09-18 22:14  Anmäl
Sirapp säger:
Åh! Las Vegas! Dit vill jag också åka... Fast San Francisco ligger före... ;)
Ni kmr hinna byta plan på en timme! :)
Postat 2009-05-01 14:39  Anmäl
Gbenskar säger:
Så kul!!!! Las Vegas är som en jättestor sagostad. Du kommer att få det toppenskoj.
Gunn-Britt
Postat 2009-05-01 11:18  Anmäl
Reseglad säger:
Ha en trevlig resa,pack mig ner i din resväska !!!!!!!!!!!
Postat 2009-04-30 23:35  Anmäl
Crista säger:
Vad härligt...det ser ut att bli en toppenresa...Gran Canyon och allt.
Vill göra samma resa jag med...har ju en väninna i Las Vegas...ska kanske utnyttja den vänskapen.
Ska bli roligt att höra om din resa sen och se bilder.
Postat 2009-04-30 21:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan