Stöd Ukraina

Memmies blogg

Söndag 14 Maj 2006 - Orlando

Oh, happy day!

Äntligen blev det så dags att återvända till vårt semesterparadis, för andra gången på ett år!! FLORIDA!!! Närmare bestämt Orlando.

Vi flög från Nashville i ett sånt där litet flygplan igen. Denna gången gick det bättre, hade ingen snuva. Vi möttes av solsken, värme och palmer när vi kom till Orlando. Vi plockade ut nästa hyrbil och körde till vårt hotell. Och vilket hotell sen!! Det var det finaste ställe jag bott på!

Hotellet hette Hilton Grand Vacations Club at SeaWorld International Center. Det låg precis vid SeaWorld, så det var ju bra läge med nära till alla nöjesparkerna. Vi hade två lägenheter där, svärföräldrarna hade en egen och så delade vi andra på en. Det var en stor lägenhet med två sovrum, vardagsrum och kök. Två stora badrum fanns det, ett till varje sovrum, och två balkonger. Min pojkvän och jag hade det stora sovrummet med kingsize bed (den bekvämaste säng jag någonsin sovit i!), jacuzzi och TV med DVD-spelare. Svägerskan och hennes pojkvän hade "bara" en queensize säng, men de hade å andra sidan en egen soffgrupp framför sin TV. I vardagsrummet hade vi en jättestor TV, men den använde vi bara en gång under veckan. Jag var väldigt imponerad (kanske märks!)!!

Hotellet var ju ganska stort, det var flera hus med ett antal lägenheter i varje. Det fanns ett stort poolområde som låg bredvid en sjö. Vid poolen låg en restaurang där vi åt flera gånger under veckan. Det ingick ju ingen frukost, men det fanns en affär i receptionshuset där vi handlade frukostmat och åt i lägenheten. I affären låg även en Pizza Hut och man kunde låna DVD-filmer.

När vi packat upp och kommit iordning begav vi oss direkt ner till poolen. Hääärligt!!!

På kvällen åkte vi till Downtown Disney. Å herregud vad lycklig jag var! Nästan lite pinsamt att säga det men jag var som ett barn på julafton. Jag vet inte riktigt varför jag älskar Downtown Disney så mycket, men jag gör verkligen det.

Vi gick till Rainforest Café och åt middag. Vi satt på uteserveringen med utsikt över sjön. Maten var jättegod men vi var sugna på något sött till efterrätt. Servitrisen rekommenderade deras "Signature dessert", Volcano. Hon sa att den var rätt stor, hon hade bara sett en person som lyckats klämma i sig en hel själv. Det var en liten tjej som firade sin födelsedag där och bara ville ha Volcano, men hon hade varit grön i ansiktet efteråt. Vi beställde in en Volcano plus sex assietter. Efter en stund ringde en klocka och servitrisen kom ut och skrek "Volcano! Volcano!". Den var verkligen stor! Den räckte gott och väl till oss sex. Det var ett berg av tjocka bitar av underbar kladdkaka, inuti var det fullt av vaniljglass, på toppen var det grädde och så chokladsås över alltihop. Mmmmm......

Efter maten gick vi i affärer. Jag köpte lite presenter, bl.a. Ghirardellis goda choklad, och lite till mig själv också. Där finns bl.a. en affär som är rätt kul att gå och kolla i. De säljer föremål som signerats av kändisar, t ex ett par långa vita handskar signerade av Marilyn Monroe, signerade foton och faktiskt en vattenflaska från 1800-talet signerad av Wyatt Earp (kan det verkligen vara äkta??). Man har ju inte råd att köpa något, men det är nästan som ett museum, kul att titta på. Disney's Days of Christmas är också en fantastisk affär för alla julälskare (jag är en sån). För att inte tala om World of Disney - världens största Disneyaffär.
Dela med andra:    

Kommentarer
Familyb säger:
Jag förstår dig!!!! Ääääälskar också Downtown Disney!!!
Postat 2008-05-23 10:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan