Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Nu börjar äventyret!

Anlände hit till Cartagena de Indias strax efter lunch. Liten flygplats, men långa köer till immigration. När man väl kom fram gick det dock fort. En snabb fråga om hur länge jag skulle stanna och sedan var passet stämplat. Växlade till mig en hög med colombianska sedlar redan på flygplatsen och fick sedan tag i en bulle som körde mig till mitt boende. Klassat som ett tredje klassens hotell, men det är egentligen ett privat boende som duger bra för mig.

Min värd, som tydligen är i Spanien för tillfället, har lämnat en del behjälplig information om staden och det första jag passade på att göra är att ta mig ned på stan och skaffa mig ett kolombianskt simkort. Det är inte så många som talar engelska här, men jag träffade en trevlig kvinna som hjälpte mig med den saken. Dags att utforska mina närmaste omgivningar sedan och få mig lite grann i magen. Det fick bli lite mexikanskt.

Efter närmare 36 timmar utan ordentlig vila så var jag ganska mör och stupade isäng redan vid åttatiden. Sov sedan som en stock ända till strax efter sex. På agendan idag är först frukost och sedan att skaffa mig en adapter för de elektriska uttagen här. Den adapter med USB som jag fick tag i i Japan förra våren passade både i USA och här, men jag behöver en för typ rakapparater och övrig elektrisk utrustning. Senare får det nog bli beachen.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan