Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Det rullar på.

Det tog längre än väntat att hitta ett vettigt frukostställe igår. Hamnade till slut i gamla stan och inmundigade min morgonmåltid på ett cafe där. Aningen dyrt och lite väl långt att gå så lite senare på eftermiddagen så införskaffades mangojuice, bröd och skinka. Det får intas här på stället. En adapter för eluttagen skulle jag också skaffa under gårdagen så jag fladdrade iväg till det köpcenter där jag fixade SIM-kortet. Blev hänvisad till den ena elektronikbutiken efter den andra, men ingen av dem hade vad jag behövde.

Idag gick det bättre. På väg ned mod stranden så passerade jag genom de centrala delarna av staden och där i en elbutik så hade man två olika sorters adaptrar som växlar mellan europeiskt och amerikanskt, så jag köpte bägge. Lika bra!

Något bad i varmt havsvatten har jag inte haft sedan stränderna på Phu Qoc i våras. Så det var med förtjusning jag rusade ut och kastade mig i det Karabiska havet som Cartagena ligger vid. Varmt och gott och salt är de förnimmelser som stannar kvar efter att man gått upp igen. Låg väl kvar och soltorkade kropp och badbyxor under en timme innan jag gav mig för den första dagen. Får bli lite mer i morgon.

Slank in i de gamla stadsdelarna på hemvägen. Innanför murarna finns den gamla staden och där är det trevligt att ströva runt. Många gamla vackra hus från kolonialtiden finns där att beskåda och man upptäcker alldeles säkert nya saker varje gång man traskar in där.

Nu har klockan hunnit bli drygt nio på kvällen och det är snart dags att besöka bingen. Har fått många timmars sömn bägge de nätter som jag bott här hittils och det är bara att hoppas att den här natten blir lika bra.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan