Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Dagarna går.

Det är sju timmar i tidsskillnad mellan Sverige och Colombia så när jag i måndags skrev mitt förra inlägg så räknades det som tisdag här på siten. Likadant nu, här är det torsdag afton, men det lär vara fredag för er därhemma.

Nåja, i tisdags blev det en lite längre stund nere på beachen och ett par dopp i det solvarma vattnet. Skönt. Ner till centrum på kvällen för att ta ett par pilsner och träffa lite folk. Trevligt! Igår blev det inget badväder då det åskade och regnade en del. Var nere i de centrala delarna då det plötsligt blev ett riktigt skyfall, så det var bara att söka skydd i närmaste bar.

Skulle egenligen ha lämnat Cartagena igår, men här är så trevligt så jag stannar till söndag. Så får jag se var jag vägen sedan.

Idag torsdag, så tog jag och knallade den korta biten bort till till Castillo San Felipe de Barajas som är ett mäktigt fort färdigbyggt 1536. Det ligger väldigt strategiskt placerat och gav bra skydd både mot fiender från havet och land. Imponerande bygge och där uppe har man en bra utsikt över staden.

En av tankarna när jag planerade den här resan var att se om jag kunde få tag i en mindre husbil eller liknande och med den ta mig runt i Sydamerika. Jag får se hur det blir med den saken. Tydligen en massa pappersjobb för att kunna resa ut ur Colombia med ett fordon och sedan är frågan om man kan sälja fordonet i ett annat land. Skulle inte vara så skönt att behöva åka hela vägen tillbaka till Colombia för att sälja. Häromkring finns en del objekt ute på facebook, men inget som passar mig så bra. Får se när jag kommer till Bogota kanske.

Om vädret bara tillåter så får det nog bli ett nytt besök på playan i morgon.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan