Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Inte alltid en dans på rosor.

När man är ute på resande fot så är det ju inte alltid som allting går som man tänkt sig. Hade hoppats kuna tillbringa lite tid nere på stranden de här sista dagarna i Cartagena, men vädret har inte tillåtit de extravaganzerna. Har regnat en hel del sista tiden och det är i.o.f.s inget ovanligt för årstiden då september är den regnigaste månaden här, tätt följd av nuvarande oktober. Så jag har mest försökt hålla mig under tak. I ett uppehåll på fredagen ramlade jag bort till en restaurang och unnade mig en underbar kalvstek. Serverades udda nog med pasta, men det gick i det också. Sydamerikanskt kött, särskilt nere i Argentina med omnejd, ska vara bland det bästa i världen och de här köttbitarna smälte bra i munnen. Undrar jag hur det ska bli längre söderut?

Idag lördag har jag inte gjort ett himla dugg. Det är nationella val här i landet i morgon så barer och sådant är torrlagt. Lyckades dock inhandla ett par literspavor med bira att släpa hem till hotellet. Inmundigade dem i sällskap med ett ungt tyskt par som är ute på en långtripp. Jag checkar ut här i morgon och det visar sig att de här tyskarna också ska lämna och har tänkt sig samma resmål som jag. Jag har redan bokat hotell, men de är av den yngre stammen och tar det lite mer som det kommer. Så vi slår följe till en bussdepå i morgon så hamnar vi nog till slut på ett bra ställe.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan