Stöd Ukraina

Thomaskarlssons blogg

Söndag 9 Augusti 2009 - Grekland

Nu är det semester!

bDr. Livingstone I presume?/b
8-10 augusti Agrostolis –Poros (Kefalonia) -Vathi
Logg: 45 Nm.
Hela besättningen tar det lugnt vi ligger kvar i Agristolis. På fredagen kastar loss och går vi hela 25 Nm. till Poros på andra sidan ön. Nu börjar vi komma i kontakt med Lars-Olof och Barbro, via SMS får vi uppgift om att dom är på väg söderut efter Greklands västkust samma kust som vi reser norrut, kanske vi kan träffas? inte omöjligt!
Lördagen går vi hela 14 Nm. Upp till Vathi på den skogsbeklädda och branta ön Ithaci, lägger oss i en underbar badvik, efter telefonkontakt med Lars-olof så får vi information att dom också är på väg till samma ö. På eftermiddagen får vi också kontakt med varandra via VHFén och dom lägger till tillsammans med oss. Kärt återseende. Lars-Olof och Bar bro har varit en bra hjälp under mina förberedelser eftersom dom ifjol seglade samma sträcka. Trodde nog aldrig att vi skulle träffas eftersom våra resrutter såg lite annorlunda ut. Så nu ligger det två segelbåtar från Umeå sida vid sida i det Joniska havet, när kommer nästa Umeåbåt?

bSista stora beslutet/b
Var ska båten ligga i vinter?
Semester och man tvingas dra igång hjärnan för att fatta beslut...... va jobbigt......
Greklands västkust? Cykladerna? Någonstans Runt Athen? Ska man ligga där är det finns andra svenskar? Hur är det med flygförbindelser? Hur är vädret? Vad kostar det? Är det OK att bo på båten trots att den står på land? Hur är säkerheten? Vilka marinor finns det? Hur kommer jag i kontakt med dom? När exakt ska jag ta upp båten? Pust och stön... men beslut ska tas och nästa gång jag skriver ska du få veta var vi hamnar.
Nä..... nu måste jag sluta skriva måste hoppa i plurret!!!!

Semesterfiraren
/Thomas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet