Stöd Ukraina

Thomaskarlssons blogg

Måndag 24 Maj 2010 - Grekland
Resealbum: 50-årskalas

Fest i Grekland

Vilken Fest………… vi har skrattat, seglat, ätit gott, badat, utforskat nya öar, tränat, festat och lärt känna nya vänner, Vilken Fest..……!!!!
Tanken var att skriva lite mer i dagboken men insåg att det skulle bli svårt.
Nu har vi vinkat av sista gänget, Kerstin och jag har i två dagar återhämtat oss och hälsat Annica och Frank från Lycksele välkomna ombord, ska segla med oss några dagar och lovat hjälpa till med att städa upp båten innan vi lämnar den på svaj i Poros under sommaren.
Fylla 50 år…..
För mig var målet att segla ner och ordna en fest här nere. Den uppvaktning och uppmärksamhet jag fått är helt fantastisk, Ingen nämnd och ingen glömd hoppas få tacka var och en personligen.
Ett speciellt tack vill Kerstin och jag ändå rikta till Kaptenerna Bengt F. Lars-Ola N. Anders W. Benny J. Johan N. Patrik L. Olle A. Pelle H. Erik J. på s/y Salsa, som tagit på sig ansvaret för respektive båt. Utan er hjälp hade det inte fungerat.
Tror att vi alla 90 personer som varit här reser hem med oförglömliga minnen, eller hur?
Kan gott tänka mig att vi gör om det här fler gånger.
Har ni något speciellt minne skriv gärna en kommentar här på resdagboken.
för mig är middagen på Kea, alla personliga presenter och alla sånger ni skrivit, speciellt min systers (Ulrika) någonting jag aldrig glömmer. Sångerna och Charadern på Poros hos Mike, Nattseglingarna, beachparty på Kithnos, Bad i Ryssviken, alla våra trevliga skepparmöten, Minnena är många hoppas vi kan dela med oss av minnen och bilder, jag ska bidra så gott jag kan.
Nu är det måndag och vi ligger i Egina drar oss sakta söderut för att på onsdag lägga båten i Poros, hemresa på torsdag.
Några av er har redan lagt upp bilder på facebook, Pelle på LaFutura har också varit duktig på att skriva här kommer hans länk: http://futura12.blogspot.com
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet