Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Söndag 30 November 2008 - Stockholm

Nu är det jul här i vårt hus...

Igår var jag på stan med en kompis för att hämta julblommorna som vi beställt av henne och gå på stan och fika. Oj vad mycket fina juldekorationer det var överallt! T.o.m. Mc Donalds hade kostat på sig lite tomtar :-) Mikan skulle kolla julklappar och jag följa med som smakråd haha... Jag som älskar julen!! För att överleva dessa veckor fram till jul utan att få slå in julklappar så svängde vi förbi Panduro för att köpa lite saker! Jag håller på och gör tvålar :-) Några julbord och glöggpartyn (jag älskar släktkalas!) kommer det ju bli innan jul i alla fall, så då får vi ge bort och slå in paket med lite egentillverkad tvål. Miljövänligt och bra. Tvålmassan är tillverkad i Helsingborg... ;-)

Just nu håller jag på och bakar lussebullar! Mums! Snacka om julstämning! :-) Mamma är på julkonsert i Blå hallen med moster Britt och pappa är i Norrköping, så jag får klara mig själv, haha... Faktum är att jag typ bara har den här helgen kvar tills jul. Nästa också. Vecka 50 är det Lucia som alla kanske vet, och du har vi, vänta få se... fyra konserter på tre dagar. I Storkyrkan! Det bli sena kvällar och träning hela veckan, men det är det värt. När kungen kommer får man väl se till att man kan låtarna i alla fall, haha.... För att skryta lite extra kan jag upplysa om att Kofi Annan har pratat med mig. Eller rättare sagt så har jag och Julia pratat med hela hans släkt. De var väldigt intresserade av oss :-) När vi stod i gångarna förra året efter konsertens slut hamnade vi precis framför dem ;-)

Jag har massor jag måste göra nu. Ska springa över till min bästa kompis och lämna en bok som ska lämnas tillbaka på bibblan, jag måste PLUGGA. 1 prov på måndag, 2 på tisdag och 1 på onsdag. Puh! Plus att jag har hunnit med att göra tvålar och baka! Men jag ska inte klaga. Julstress är den bästa sortens stress ;-)

Nu verkar det ha lugnat ner sig i Mumbai, så vi kommer nog iväg till jul. Vi får hoppas på det bästa i alla fall! *längtar* Först måste jag se till att skaffa mer minne till min kamera också. Det lär ju gå åt!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
12 år sedan
Glass i stora lass
12 år sedan
Blått och vitt
12 år sedan
Riktig Semester
12 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Ingridhell
Ingridhell säger om Sirapps bild "Juleljus":
Det blev en fin bild.
11 december 2008 07:23