Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Fredag 13 Februari 2015 - Nha Trang

Nha Trang, ett stopp över dagen, Ryssland eller Vietnam?

Så var det dax att säga tack och hej till Villa Pinkhouse i Dalat.
Varit mycket härliga dagar här och många intryck.
Morgonbuss till Nha Trang, där jag skulle vänta 7 timmar till nattbussen till Hoian.
Hamnade längst bak idag, ogilla. Hade 2 tjejer från Korea bredvid mig. De undrade om engelska var huudspråket i Sverige......
En mycket positiv sak med Nha Trang var att jag fick fatt i bussbiljett från Hue till Hanoi. Det har ju varit fullbokat på grund av nyåret. Visste inte om jag skulle ta mig norrut eller om jag skulle planera om. Men det behöver jag inte nu. Nattbuss till Hanoi från Hue den 22:e. Yippie:-)
Tog mig en sväng mot strandpromenaden. Väldigt vackert och fin strand, så länge man blickar mot havet. När man vänder sig om och ser alla höghus till hotellkomplex, falnar mitt intresse. Not my cup of tea. Som grädde på moset ställer jag mig frågan, efter att ha vandrat kring, är jag i Ryssland eller Vietnam?????
Allt är på ryska, menyer, i affärer plus att alla locals tar för givet att man är från Ryssland. Tråkigt att det blir så.
Har hört samma sak från alla jag mött, åk inte till Nha Trang.
Men spenderade ett antal timma här, var ju tvungen. Hängde vid stranden, läste bok. Det är oxå en rolig grej. Hittade en bok på ett hotell, Liza Marklund, som jag inte läst. Visserligen på norska, men det fixar jag ju, bor där.
Började så läsa den och kände inte riktigt igen alla ord. Kollade, den var på danska.... Bortgjord igen, Gunilla.
Men jag ska igenom den, tar bara lite längre tid kanske.
Innan det var dax att checka in på bussen, tänkte jag käka en bit. Hittade en bar med eget bryggeri, tankarna stod utanför. Häftigt, så jag klev in. Rysk bar förstås, men jag var hungrig och törstig. Käkade en urgod hamburgare och en god öl till det. Funkade.
Var lycklig när jag fick kliva på bussen och till mitt "lilla bo" för 12 timmar framåt. Gillar att åka "sleepingbus"
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet