Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Lördag 17 November 2012 - Helsingborg

Nedräkningen har börjat

OM 5 veckor ska vi vara på plats på Malapascua så nu är det nedräkning.
Veckorna kommer att gå så fort, och det är ju en hel del som ska hinnas med här hemma innan.
Tänkte vara ute i god tid , plocka ner våra ryggsäckar och lägga fram den lilla packning vi nu ska ha med oss.

Denna gång blir det Turkish Airlines ner och de flyger vi ju med en hel del till Alanya, men som långdistans flyg blir det premiär. Turkish är ju genrösa med sin vikt, 30 kg, men inom Fillipinerna ( till Boracay) gäller 10 kg:( Kommer att bli tufft men eftersom temperaturen är så behaglig där året runt så har jag sagt till mig själv att det blir lite kläder. Bara jag får med Sarongen, bikinin , myggmedel , kamera och mina böcker så kommer det gå bra.

Imorgon är det dags att beställa nya simfötter som vi kan ha när vi dyker. Usch, våndas lite redan över att jag kommer att tycka det är läskigt att dyka igen. Vi kommer att bo och dyka med Malapascua Exotic, http://malapascua.net/ och jag har bara hört gott om dem, så jag hoppas att de tar han dom oss väl.

Vädret hoppas jag att vi får med oss, värmen vet jag men solen vill ju vi ju se varje dag:) Juts nu är ju vädret väldigt varierande , men det är ju 5 veckor kvar :)

Vi ser fram emot det hela familjen väldigt mycket och det är alltid lika mysigt att få åka iväg med familjen på nya äventyr.Extra spännande med nytt land, nya människor och nya upplevelser.

Nu ska vi njuta av förberedelserna,läsa på oss och längta riktigt mycket.

Hörs snart igen.

/ Cecilia
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan
Dykning med hajar
11 år sedan
Framme på Malapascua
11 år sedan