Stöd Ukraina

Fredriiks blogg

Måndag 26 Januari 2009 - Uppsala
Resealbum: Costa Rica

Nästan på väg.

Nu ska jag snart till jobbet. Endast en natt kvar att jobba innan semestern. Känner mig inte särskilt motiverad att åka till jobbet när jag kan stanna hemma och packa om ryggsäcken för tredje gången. Kanske är det precis vad jag behöver. Någonting som får mig på andra tankar. Jag har även tvingat Frida att packa ryggsäcken så vi får ser hur mycket det blir. Det ska nog få plats med lite nya prylar på vägen hem med.

Vårt första stopp är New York. Det ska bli oerhört spännande att uppleva en plats jag sett på film och bilder ända sen jag var liten. Jag har kollat vädret och det ser inte bra ut. Snöblandat regn i slutet av veckan och så ett par grader minus. Dessutom fortsätter den jävla dollarn att stiga mer och mer för varje dag. Tur att vi bara stannar tre dagar.

Vi har fortfarande inte riktig bestämt åt vilket håll vi ska åka när vi kommer till Costa Rica. En natt i San Jose tror jag räcker men vart ska vi sen? Vi har pratat om att åka österut till Cahuita och kanske ner mot Panamas gräns innan vi vänder uppåt igen.

Det finns så mycket att läsa men alla tycker olika så jag har inte kunnat räkna bort några platser förutom Limón som ska vara en smutsig, tråkig stad. Det säger många människor om Bangkok också men jag trivs riktigt bra i Bangkok. Kanske är det för att jag inte är någon strandperson. Jag trivs bra i storstäder där det finns mycket att titta på.

Nu är det ialla fall bara ett och ett halvt dygn kvar innan planet lyfter.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dar es-Salaam
13 år sedan
Båtsafari
13 år sedan
Game drive dag 2
13 år sedan
Game drive II
13 år sedan
Selous game drive
13 år sedan