Stöd Ukraina

Travelmanias blogg

Söndag 16 Februari 2014 - Kuala Lumpur
Resealbum: Malaysia 2014

Mot Pangkor Laut Resort

Idag var det dags att lämna storstaden och bege oss till den lilla ön Pangkor Laut.
Vi började dagen med en utsökt frukost och checkade ut från hotellet , och konstaterar att det var mycket bra hotell med toppenläge, kan rekommenderas. Vi lämnar KL och känner att det är en mycket trevlig stad att besöka. Den är mer åt det västerländska hållet och ren och prydlig, god mat, trevliga människor.
I lobbyn väntade vår transfer kl 09.00 för ca 3 timmars bilresa norrut. Vi laddade med ljudböcker innan vi åkte för att inte resan skulle bli alltför tråkig.
Vägarna här i Malaysia är riktigt bra och inte alls lika hetsig trafik som ex Thailand.
Efter ca 3 timmar är vi framme vid färjeläget. Chauffören vet inte riktigt var vi skall köpa biljetter och är lite förvirrad. Jag är mer säker på att hotellet har egen in-checknings-launch och egen båt till hotellet. Till slut hittar vi rätt. Vi möts av hotellpersonalen och blir in-checkade. Vi får skriva på ett formulär där vi skall se upp med: ormar, maneter, apor, varnar, mygg etc. Känns lite bisarrt men det är en liten ö som mest består av djungel så vi får väl ta seden dit vi kommer.
En kort båtresa på ca 15 minuter och vi stiger iland på en paradisö.
Jag har inte sett så smaragdgrönt hav någonstans. Vi får en uppfriskande drink, våta handdukar när vi kliver iland. Vi får veta att vi kommer att få vänta en stund innan våra rum är klara. Under tiden får vi en introduktion om ön och sedan går vi och äter lunch. Här finns bara detta hotell och restaurangerna tillhör hotellet därav rätt höga priser.
Vi får sedan våra rum som ligger i ett parhus där man har antingen över, el undervåningen.
Vi får övervåningen vilket är det bästa i alla fall utom vårt som ligger mitt under ett stort träd där vackra fåglar sitter och äter. Detta hamnar på vår balkong…vi märker inte detta direkt utan är så nöjd att få packa upp väskan för 5 nätter i detta paradis. Vi byter genast om och går till den vackra infinitypoolen och bara tar det lugnt några timmar. Det gott med detta väder....

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

God mat
9 år sedan
Mysiga gränder och vackert väder
9 år sedan
Fem små byar
9 år sedan
Planering
9 år sedan
Hotel Argento
9 år sedan