Stöd Ukraina

Haavards blogg

Onsdag 17 Juni 2009 - Grekland

Min rese krönika för Vaken Med P3 och P4

Som okunnig resenär levde jag i fördomen att på kryssning åker bara rika amerikanare och morsan och farsan, jag fick rätt till en viss del. Det kryllar av amerikanare och morsan och farsan är ju med, det är ju de som betalat resan för mig. Många är avundsjuka på mig, men för att jag skulle få följa med på denna resa var morsan tvungen att fylla 60.
Idag var fjärde dagen och den skulle vi tillbringa i Athen, det skulle bli en sen ankomst vi skulle inte vara framme före klockan 12:00 vilket var bra så kunde man ju utnyttja möjligheten med frukost på sviten. Ja för det var faktiskt det morsan hade beställt, 4stycken juniorsviter, gud va skönt egen balkong på 7 kvadrat, badkar på hytten och världens bästa kille som ser till att alt är perfekt på rummet Carlos från Nicaragua.
Också över till utflykten, man kände sig som en riktig turist med nummerlapp på bröstet och den skulle till varje tid instämma med det nummeret som guiden hade på sin plakat.det var en guide som gick före alla oss turister. Vi hade tagit en kort sigtsing för sedan gå runt i athen och shoppa vi stannade till vid foten av Akropolis där vi fick 20 minuter till att ta kort och kort blev tatt. Sedan bar det av till den gamla Olympiastadion där vi fick 10 minuter till att fota. Sedan passerade vi förbi några andra gamla hus för vi blev avsläppta framför parlamentet med besked att bussen går om två timmar, kom man för sent fick man ta taxi till hamnområdet lite drygt 15 minuter med buss bort från staden. Vid två av stoppen var det självklart samma gamla tanter från usa som kom för sent men de klarade sig. Kan dom inte klockan i staterna. Kom föresten över en svensk tidning till den lilla summan av 3euro och 20 cent, i runda slängar 30 kronor och den var redan en dag gammal.
Ser föresten att det blir regn på midtsommar, det är tur att vi inte kommer hem för midsommar dagen då. God dag eller som vi säger här i grekland KALIMERA önskar Haavard alle p3 och p4s vaken lyssnare.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet