Stöd Ukraina

Marans blogg

Söndag 21 Januari 2007

Mexico Isla Mujeres

Ja, låt se.. mindre än en månad kvar, 24 dagar sen åker vi.
Först måste vi ta oss över till Oskarshamn och sedan vidare ner mot Köpenhamn, där flyget lyfter mot Atlanta och sen Cancun.

Vi har bokat hotell på Isla Mujeres första veckan, andra veckan har vi bokat i Playa del Carmen, tredje veckan är öppen.

Vi har ju aldrig varit i Mexico innan, så vi vet inte riktigt vad vi tycker, att det är många dollarturister runt Yunkatan halvön har vi förstått, det märks bara när man letar hotell. Många är All-inclusive, och det är inte vår grej. Nej ett litet hotell, gärna där ägarens familj själva jobbar i receptionen, då får man en helt annan kontakt och allt blir mycket mer personligt.
När småkillarna åker med, så kräver de en pool. Ja och jag förstår dem. De tillbringar nästa all tid i blöt och när de badar i havet, svider det oftast i ögonen av allt saltvatten.

Vi har varit i Thailand 3 gånger, och gillar Thailand jättemycket, men nu känns det som vi kan få andra sorts stämplar i våra pass.
Sen känns det som *alla* åker till Thailand, då blir det inte lika exotiskt längre.

Men vi valde länge mellan länder innan det slutligen blev Mexico, Jonatan 12 åringen var också mycket för det, för han har sett något reseprogram.
Ja och så avgör mycket vad det kostar, priset o ta sig dit och vad det kostar o vistas i landet.

Sista veckan är vi lite sugna på att prova Merida, en lite mexicansk stad, då kanske man får se lite av det mexicanska Mexico, missförstå mig rätt. Men om det är mycket amerikanare på de andra ställena, så är det förhoppningsvis, mycket mexicanare i Merida. :o)

Jag hoppas att stora sonen lyckas få ledigt och hänga på oss, Kanske kan han komma de sista två veckorna. Men än är det lite öppet.
Dela med andra:    

Kommentarer
Jannike säger:
Tja... du åker ju inte riktigt ännu, men jag kan väl, n'är jag ändå är igång, även önska dig en trevlig resa, maran! Ska minsann hålla koll på din blogg och se vad du upplever! :-)
Postat 2007-02-01 21:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

På gång
14 år sedan
Vi blev rånade!
16 år sedan
Snart på gång igen!
16 år sedan
Vad tyckte vi då?
17 år sedan
Vi fick i varje fall hem pinnen!
17 år sedan