Mapes blogg

Torsdag 26 April 2007

Med Thailand som bas!!

Det började med att jag och min man köpte en lägenhet i Thailand. Vi trivdes i landet och tog snart till oss den thailändska kulturen och började lära oss spåket lite. Så småningom började vi även förmedla och hyra ut lägenheter via nätet och spenderade även mer tid på plats för att ha uppsikt över vårt projekt. Nu är vi mitt uppe i att vidareutveckla detta projekt och har insett att det krävs att vi är där mer än några månader per år – så nu bär flyttlasset av till Thailand. Min man kommer att sköta lägenhetsuthyrningen och jag har tänkt starta ett klädföretag och sälja produkterna via postorder.

Vi känner båda två att man lever här och nu så varför vänta? Uppfyll dina drömmar annars kommer du bara att ångra dig och det är livet alldeles för kort för. Mitt bästa tips är att våga satsa på sin dröm!" Mvh Mape
http://www.mabelhouse.se
Dela med andra:    

Kommentarer
U05401140 säger:
ja vill ochså hyra och köpa kläder av dig .
Hälsn
Kent
Postat 2007-07-14 22:02  Anmäl
Ivan säger:
Hej Mabel!
Nu måste du berätta vilka genvägar du hittat.
I en del länder är det svårt att köpa hus eller lägenheter för en utlänning.
Annars hade vi nog tagit med flaggan till ett annat land fär läge sedan!
Men du har köpt en lägenhet i Thailand. Trodde att man bara kunde lease där (även om det iaf var på 99 år).
Lycka till med era projekt!
Jag får komma ner, hyra och köpa kläder!
Hälsn
Ivan
Postat 2007-05-06 01:03  Anmäl
Candy säger:
Va fasen, va då impulsiv???? När åker ni? och hur länge stannar ni i första omgång?? jobbet? Nu måste jag nog ringa dig och få all info. Förbered dig på ett samtal:-) Kram
Postat 2007-04-29 10:04  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet