Stöd Ukraina

Miffos blogg

Söndag 1 Oktober 2006 - Thailand

lugn hemfärd / quiet ride home

resan hem var lugn och händelselös. tills jag kom till Finland. vid bagagekontrollen togs jag sidanav och så gick de igenom mitt handbagage minutiöst. Allt gick de igenom in i minsta detalj tills de hittade ett litet multiverktyg jag glömt lagga i ryggsäcken. och nar de hitade det så spelade det ingen roll, jag fick behålla det. flyget till Göteborg var lika lugnt som resten av flygresan.
att komma hem var kul på ett sätt, tråkigt på ett annat. det är ju alltid kul att komma hem men det är så tråkigt att resan är slut för den här gången.

the trip home was quiet and uneventful. til I came to Finland that is. At the luggage control I was taken to the side and they went through my hand luggage with minuteness. Everything was taken out til they found a small multitool i had forgotten to put in the backpack. And when they finally found it, it didnt matter, i was allowed to keep it. the flight to Gothenburg was as wuiet as the rest of the flight trip.
Coming home was fun in a way, but sad in another. it is always fun to get home but it is sad the journey is over for this time.

bye all my readers for this time

miffo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

resfebern tilltar
12 år sedan
Bombay
15 år sedan
På torsdag e de dax igen