Stöd Ukraina

Miffos blogg

Fredag 25 Januari 2008 - Phuket

Hajar som hajar! Sharks!

Hej pa er!
Igar var jag ute och simmade med hajar. Jag vet ju inte om det var samma hajar hela tiden men det var 30-40 stycken vi sag pa en timme. Vi var 5 st, jag o 4 stockholmare, som var ute. Vi akte vid 7-tiden och var hemma 10 igen. Det var en haftig upplevelse att se hajar pa riktigt nara hall, aven om det var harmlosa black tip fin reef shark. Guiden har jobbat i 6 ar och har inte ens sett hajarna ta en enda fisk ens. Revet vi var vid lag 200 m fran en badstrand med bungalows.
Idag akte vi till phuket, och under resan blev jag av med ryggsacken med alla mina klader i. Har kontaktat Folksam och avvaktar just nu vad som hander. Har ocksa kontaktat farjebolaget for att se om nan fatt fel vaska. Inga vardesaker fanns med, bara kalsonger och tandborste.

Solen skiner

miffo

Howdy!
Yesterday I was out swimming with sharks. I dont know wether it was the same sharks all the time but we spotted 30-40 of them. We were 5, 4 from Stockholm and me. We left around 7 and was back home at 10. It was really far out facing the sharks up close, though they were "harmless" black tip fin reef sharks. The guid has worked for 6 years and hasnt even seen them take as much as a fish. The reef were we where was only 200 m from a beach with resorts.
Today we left for Phuket, and on the boat my backpack with all my clothes in was lost. Has contacted my insurance company and are now waiting for things to happen. I have also contacted the ferry company if someone has gotten the wrong backpack. I lost nu valuables, just underpants and a tooth brush.

The sun is shining

miffo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

resfebern tilltar
12 år sedan
Bombay
15 år sedan
På torsdag e de dax igen
15 år sedan
Shopping
16 år sedan
Hajar som hajar! Sharks!
16 år sedan