Stöd Ukraina

Miaas blogg

Onsdag 29 Juli 2009

Kreta och Jämtland

Här i juni tog vi en resa till Kreta.har varit där förut men då åkte vi runt på sydöstra ön Underbar vacker ö.
Nu flög vi till Chania och bodde utanför staden Chania.en mil västerut. Lång fin strand men vissa dagar var det höga vågor så jag inte vågade gå i. Vi gjorde små utflykter men annars njöt bara av att vara på denna underbara ö. Kan varmt rekommendera att åka dit.

I juli åkte vi till Jämtland, eller vi var först till Dalarna på dansbandsveckan sedan till Jämtland, för att fiska (och få någon fisk var ju målet).
vi bodde i en liten stuga Laxvikens turiststuga. De har tre små stugor för 4 personer i varje. Det fanns kokplatta , hugeråd . dusch och toalett i en annan byggnad. Det var nära till Hotagens strömmarna , så många fiskare bodde i hugvagnar vi turist stugan.
Det var underbart Ett utav kortna jag lagt in är utsikten från turiststugan över sjön Hotagen men fjällen i bakgrunden. väldigt vacker miljö. jag kan varmt rekommendera att bo där i Laxvikens turiststuga Trevligt par som ägde den. jag har lagt ut några kort från fiskevattnet. Synd att min semester tog slut annars skulle jag stannat längre där uppe. Det är underbar natur och fina fiskevatten( detta åreta var det inte så mycket mygg).
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet