Stöd Ukraina

Sossas blogg

Söndag 26 April 2009 - Kreta

Kreta, Agii Apostoli mm

Inatt kom jag & maken hem från en vecka på Kreta. Vi har bott ca 4 km utanför Chania i Agii Apostoli. Tog en sista minuten dit. Fick bo på Anais hotell. Ett tyvärr väldigt "försvenskat" hotell enligt oss dvs receptionist som var svensk/grek mm. Visst det var en charter vi åkte iväg på och vad ska man egentligen begära?
Det kryllar av svennar överallt så man blir galen, inkastarna, servitörerna pratar lite svenska: "Hejsan, ni komma från Sverige?" Sånt tycker inte vi är charmigt! Vi har åkt bort från Sverige för att se ett annat land, inte för att träffa massa andra svenskar eller servitörer som kan lite svenska. Visst, det är säkert perfekt för pensionärer eller kanske barnfamiljer men inte för oss.
Så nästa gång får det bli nånstans i Karibien igen, där ingen kan svenska eller där man knappt träffar på någon från Skandinavien överhuvudtaget!
Som i Venezuela, där vi kommunicerade med kroppsspråk och knagglig spanska de få ord vi kan men ändå så klarade vi oss bra och det är så vi gillar att ha det när vi reser!
Det var ju lågsäsong på Kreta nu så det gick inte så mycket bussar nu. Vi hade tänkt tagit oss till Elafonissi som ska ha sån fin sandstrand men dit gick inte heller några bussar så det blev inte av. Vi kunde iofs ha hyrt bil men kände inte för att köra där eftersom det är lite "djungelns lag" där precis som i Venezuela, man kör mot rött, kör om på de mest idiotiska ställena i kurvor mm så vi ville inte hyra bil. Kanske låter tråkiga men så är det.
Så, nu har jag fått gnällt av mig lite!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
13 år sedan
Djurplågeri!
13 år sedan
Blandat
13 år sedan
Grand Canyon mm
13 år sedan
Sov dags
13 år sedan