Stöd Ukraina

Sossas blogg

Tisdag 25 Maj 2010 - Los Angeles

Walk of fame mm

Japp, då är vi i LA sen igår.
Vi har hunnit med en del sen vi kom hit. Idag tvingade jag med Martin på en turistbuss som åker och stannar vid olika kändisars hem så man hinner leka lite paparazzi fotograf,haha..men vi såg inga kändisar dock bara deras hus. Så nu vet vi vart Jennifer Aniston, Eva Longoria, Fergie, Al Pacino mfl bor så man vet vart man ska gå om man vill ta en kopp kaffe hos nån kändis och snacka lite skit ;)
Sen såg vi även hus där b.la Marilyn Moroe, Elvis och Michael Jackson har bott. Sen så har vi vandrat omkring på Walk of fame. Hittade bla. Johnny Cashs stjärna :)
Har även kört massa här i LA på deras 6-7 filiga motorvägar. I like to drive on them!!!!
Ikväll var vi in till Santa Monica och gick omkring där lite och kollade. Hamnade på en liten krog som hade happy hour på alla tequila drinkar :p
Sen åkte vi hem fast jag hann shoppa en Santa Monica tröja på vägen hem och även sjunga lite med en hemlös man som stod och sjöng: Blinka lilla stjärna fast på engelska så jag försökte lära honom den på svenska :)
Det är såna stora klass skillnader här i USA, det är riktigt hemskt! Det är hemskt i Sverige med men här i USA så har de inte samma sociala skyddsnät som vi har + inga LVM lagar här osv (lagen om vård av missbrukare i vissa fall) Jag förstår inte hur människor kan leva så flott som de gör här medans ungdomar sitter och tigger på gatorna här i Hollywood! Folk borde få upp ögonen mer och inte bara se den "fina delen" av USA. Hela USAs system är så fel!! Usch nu blir jag upprörd!
Nä nu ska jag lägga mig, ännu en dag i LA imorgon som ska utforskas!
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger:
Tycker ocksået är hemskt med klass skillnaderna... Hoppas ni har det bra i LA :-)
Postat 2010-06-01 18:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
13 år sedan
Djurplågeri!
13 år sedan
Blandat
13 år sedan
Grand Canyon mm
13 år sedan
Sov dags
13 år sedan