Stöd Ukraina

Aphs blogg

Fredag 2 Maj 2008 - Kraków

Krakow, en fantastisk stad med ett jätte stort torg!

Krakow ar verkligen en sevardhet, mycket gamma bebyggelse aven om inte alla byggnader ar i toppskick. Dom ha en bit kvar innan staden lever upp till sitt forna jag. Har finns massor, a da menar jag masso med restauranger, allt fran turistfallor till delikata sma resruranger och barer. Det finns for alla smaker och krav. Jag har vandra runt storre delen av Krakow men har anda inte hunnit se allt. Fasta en kall pa en bar dar manager bjuda in mig att smaka pa vodka shots!! Jag var ensam kvar med tom flaska dom hangde visst inte med ;)

Idag besokte jagAuschwitz 1 och 2 hel dag gick at! Aven om jag viste mycket innan sa var det vart att se fointelsens huvudplats dar 1,5milj manniskor blev mordade. Jag tog taget pa morgonen och var framme 1.40 senare. Kopte guidad tur pa plats som varade i ca 4 tim pa bada lagren. Gillar du historia och vill se forintelsen pa plats sa ar detta ett maste!

Bilder kommer a snart jag kommer hem och kan fixa in dom lite lattare an harifran.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Om du hinner måste du kolla in saltgruvan utanför staden. En fantastisk gruva.
Postat 2008-05-03 12:21  Anmäl
Raiander säger:
Jag har precis kommit hem efter en Polentur där Kraków ingick. Det var mitt tredje besök i den stande och det lär fler. Precis som du skriver så är det en sevärdhet verkligen, älskar den stan.
Denna vodkashotsen smakade jag för första gången nu när jag var där. Vet inte vad det var men efter ett glas så blev jag helt utslagen, förstår att du blev ensam kvar ... he he he.
/Raine
Postat 2008-05-03 09:31  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet