Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Måndag 30 December 2002 - Koh Phangan

Koh Samui,Koh Phangan

Har vart pa Koh Samui nu i 9dagar....bodde i Chaweng men inte mitt i smeten...hade 10min gangvag in till stan dar alla affarer & pubar lag.....Bodde i ett rum for 300b/natt..fanns aven bungalows for 500b/natt..bodde precis vid stranden & det fanns en del pubar vid stranden. Fanns en hel del backpackers pa on & allmant avslappnat...

En dag tog vi en utflykt runt on..."hyrde" en tuk-tuk & akte till Big Buddha,Grandmother&grandfather stones,vattenfall & ett kopcentrum.."Lotus"..det enda pa hela on & var typ som "ica maxi" i Sverige...hade typ allt...& billigt var det....kopte flipflops for 19b..(4kr)

Pa julafton at vi julbord pa en svensk resturang "Tre Kronor"...dem bjod pa glogg,pepparkakor & sen var det dax for sill,skinka,kottbullar,rodbettsallad,kor v,Janssons, potatis,sallad,brod, m.m. ett fullgott julbord :) Men inte lika gott som hemma saklart ;) Sen blev dt party pa beachen hela natten :)

I sondags tog vi baten over till Koh Phangan...100b & tog 45min.Gungade lite men hade tagit aksjuketablett som tur var.....Ar verkligen att rekomendera att ta med sig pa resan....MYCKET andvandbart!!!!!! Har pa on ar det verkligen avslappnat....mycket sallsynt med charterturister har...On har sma gator & e ratt lik PhiPhi faktiskt med alla sma grander overallt.....Har regnat varje dag sen vi kom hit....hela dagarna...sa det finns inte mycket att gora har....gar & kollar runt lite pa stan....finns en del resturanger som visar film...Kollade pa "Red Dragon" idag....Ska snart kolla pa "Save the last dance"...Dem visar Sagan om de tva tornen" men vi vantar med att se den pa bio istallet i Bangkok...
Bor i en bungalow pa ett stalle som heter "Black&White" for 250b/natt(50kr),frascht & fint e det....& en jakla massa mygg...fan jag har aldrig haft sa manga myggbett i hela mitt liv ju...blaaaaaa....

GOTT NYTT AR pa er!!!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan
Laos,Vietnam
16 år sedan